Alla inlägg den 8 februari 2014

Av Kaela - 8 februari 2014 16:42

 

Bilden lånad från adlibris




Efter ett långt liv med anpassning till allt och alla och med den stora förlusten av sin fru och livskamrat är pastor Bengt Eriksson utbränd.


En dag  - när han är annonserad som predikant i sin församling tejpar han en lapp med ett förlåt för den oreda han ställer till.

Så tar han bilen och åker iväg.

Det verkar som en nyck.

Men det är väl planerat.

Han har sett till att hans post sänds till den adress där han tänker leva inkognito, med ett annat namn och ett annat yrke än verklighetens...

I den stuga han hyrt för fyra månader tänker han sitta och skriva brev till sin nyss avlidna hustru...


Intressant att läsa en roman av Tomas Sjödin.

Jag har läst hans andra böcker med behållning - men med den här boken tycker jag att Tomas kliver in i författar-rollen på allvar!

Det är inte utan att jag ser vissa likheter - om än inte i yttre bemärkelse  - men i sättet att skriva -  med "En man som heter Ove".

Har du gillat Tomas andra böcker är den här boken en chans att möta en annan sida av Tomas Sjödin.


Jag fick boken i julklapp - men du kan köpa den här bland annat




Av Kaela - 8 februari 2014 12:03

 




Försök inte förändra människor som hårdnat av den isiga livsvinden.

Älska dem bara villkorslöst.


Kärleken kommer att förändra dem.


Edmund Toller

Av Kaela - 8 februari 2014 09:01

  


Om - det är ett märkligt litet ord!


Om jag bara hade pengar....om jag bara vore frisk....om jag hade en bättre utbildning....då skulle jag se till att göra skillnad här i värlen.

Glöm OM

Du - och jag - vi är redan utrustade med all den kraft och förmåga som behövs för att

åstadkomma storverk.

Vi har faktiskt vad vi behöver  för att göra kloka beslut.

Vad är det egentligen som hindrar oss från att börja förändra världen!


Vi behöver inte göra något annat än att vara de goda människor vi faktiskt är.

Och fatta goda beslut.


Ingen kan hindra oss från att göra vad som är rätt för våra egna liv och faktiskt för hela vår planet.


"Gräv där du står" säger ett gammalt ordspråk.

Just det - le mot dem du möter - underlätta för din granne, för din vän.

Låt den positiva kraft som bor inom dig få utlopp!


Är du redo för det?
Att sluta skilja dig från dig själv!

Att ta steget till att vara DIG - så god- så handlingskraftig - så klok och så fenomenal som du verkligen är?

 

Då kommer du att vara den du är avsedd att vara - en  gåva till  den förändring som världen behöver!

 


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards