Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Kaela - 9 februari 2014 19:22


 



Så här på söndagskvällen när man börjar ladda för den nya arbetsveckan kan det väl vara riktigt stimulerande att få en riktigt god nyhet.


UNICEF skriver på sida att världen hela tiden blir bättre.

Inte i raketfart- men det går framåt.

Befolkningsökningen minskar.

Barn som dör före sin femårsdag har halverats.

Antalet undernärda barn har minskat med 40%


Nu betyder ju inte detta att vi kan slå oss till ro.

Målet är ju att utvecklingen ska fortsätta på det här goda sättet.


Du och jag kan hjälpa på olika sätt.



Av Kaela - 9 februari 2014 14:39

 





För varje nytt ord ur barnets mun
blir rymden högre
för varje nytt steg som barnet tar
vidgar sig jorden.


Elmer Diktonius

Av Kaela - 9 februari 2014 11:45

 


En relation där man inte behöver skilja sig.


Underbart!


Men nu pratar jag kanske om något annat än det du tänker på!


Jag pratar om att så många av våra relationer tvingar oss att skilja oss från bitar, delar av oss själva för att fungera.

Vi kan inte vara helt jag i en relation.


Med det menar jag förstås inte att i min relation det alltid är jag som bestämmer och sätter ut målen.

Nej, jag menar att du inte behöver skära bort bitar av dig själv för att din relation (kärleksrelation eller vänskapsrelation) ska fungera.


En relation där du inte behöver anstränga dig för att imponera- du har redan gjort det just genom att vara DU!




Av Kaela - 9 februari 2014 09:21


 




Idag är det söndagen 9 februari och Fanny och Franciska har namnsdag!


Jag gratulerar!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards