Alla inlägg den 10 februari 2014

Av Kaela - 10 februari 2014 15:23

 

Bilden lånad här


Det här fina brevet landande på mitt skrivbord häromdagen.

Av underskriften (som jag tagit bort här, såg jag att det var skrivet av en av våra nya frivilliga!


"Du undrade, när vi samtalade varför jag blev frivillig.

Jag var oförderedd på frågan - men detta är mitt svar:

Livet behövde innehålla något mer.
Jag kände att det saknades tydlig mening i mitt liv.
Jag levde i en lite grå tillvaro.

Jag arbetade, och jag gick hem efter dagens slut.

Men jag saknade något.

Jag ville göra skillnad, inte bara i mitt eget liv, utan även i andras.

Jag är ingen agitator som kan agitera för den eller den politiska riktningen.

Men när jag läste på hemsidan om människor som berättade om sina uppdrag som frivilliga, då sög det till i mig.

Det här vill jag också göra.

Vara någon som skingrar ensamhet.

Därför blev jag frivillig"


Av Kaela - 10 februari 2014 14:57

Hälsa gärna på i en norsk hemsida som är  utlagd till minne av Evy Kristine.

En liten flicka som fick leva bara tre dagar.

Hennes föräldrar - som valde att inte bestämma hennes dödsdag, då de under graviditen fick kunskap om att hennes tid var kort på grund av det kromosomfel hon hade skriver bland annat: "Denne hjemmeside er dedikert vår nydelige datter Evy Kristine, født med Trisomi 18. Hun kjempet tappert og ble tre dager gammel. Vi er henne evig takknemlig for tiden hun gav oss"


Du går inte berörd från mötet med Evy Kristine och hennes familj!



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards