Alla inlägg den 21 februari 2014

Av Kaela - 21 februari 2014 18:56

Minns du Anders Magnusson.

Mannen i Gorbatjov-masken vid rånet av SE-banken.


Idag arbetar han med sorgbearbetning.

Så gott det känns att få läsa om ett bevis på att liv kan växla spår.

Och att det som började så illa kan bli bra.

Ramlade på detta  när jag öppnade datorn just hemkommen från en tuff arbetsvecka.

Av Kaela - 21 februari 2014 15:14

Ed Hale låg på sitt yttersta....han hade en enda önskan kvar...att få hålla sin hustrus hand.


Hans hustru låg för döden på ett annat sjukhus.


Sjukhusen ställde upp och såg till att de kom till varandra.

I säängarna bredvid varandra tillbringade de den sista stunden av sin sextioåriga samlevnad.


Läs en berörande artikel om kärlek i  Expressen

Av Kaela - 21 februari 2014 12:04

det finns nog knappast någon generation före oss som varit så medvetna om vad vi  äter.

Även om hälsotrenderna avbyter varandra, så är maten i fokus.

Och vi äter för att få vara friska och leva länge.


Men tänk om det redan är avgjort.


"Vi mår som vår farmor åt" säger en mycket intressant artikel i Dagens Nyheter.



Av Kaela - 21 februari 2014 05:44


 


Det är ännu svart utanför mitt fönster, men jag har sett att det snöat ganska ordentligt - och fortfarande snöar.

Bara jag och grannens katt är vakna.

Tänker på den halkiga resan till jobbet....

Men så är det - det brukar komma många bakslag på våren....ändå kommer den - varje år!


Oavsett snö och blåst- en ny dag - en gåva i mina händer -  även om det inte är lika lätt att känna en dag med yrsnö som en gåva, som det är när solen skiner och fåglarna kvittrar.

Så är det en gåva.

Som aldrig kommer igen.

Om jag missar den här gåvan genom att vara sur över vädret - ja då har jag missat gåvan.


Så kära vänner - låt oss ta vara på dagyrsnödagen och upptäcka gåvan....den går inte i repris!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards