Direktlänk till inlägg 13 mars 2014

Från mitt hjärta - hoppas det når ditt....

Av Kaela - 13 mars 2014 10:15

 




Har det hänt dig någon gång att du läst någonting och texten bara hoppar upp - bokstäverna lämnar papperet - eller skärmen - och hoppar rakt in i ditt hjärta?


Jag är säker på att du har haft många sådana upplevelser och jag hoppas detta inlägg kan få bli en av dem.


Har du tänkt på hur man blir fullständigt utpumpad och tom invärtes av att gå omkring och önska sig en massa saker.

Att det bara leder till disharmoni att gå omkring och längta efter saker som man ändå inte har råd att köpa?


Jag har i alla fall varit där.

Och också upplevt hur det - när jag nån gång kunnat skaffa en hett eftertraktad sak  ändå känns lika tomt i hjärtat.


Om vi istället börjar fokusera på vad vi har - då kommer vårt hjärta att fyllas av en svällande överflödande tacksamhet.


Har dina grundläggande behov tillgodosetts?

Har du ett hem?

Mat på bordet?

Kläder så att gardebroerna håller på att sprängas?

Får du in pengar regelbundet?

Har du drömmar?

Kan du gå och tala och se allt det vackra omkring dig, lyssna på musik som berör ditt innersta eller får dina fötter att vilja dansa?

Har du familj och vänner som du älskar och som älskar dig?


Vet du - då är du en av de rikaste människorna i världen!
Låt tanken dröja vid det du har - och du du ska få se att glädjen kommer tassande och får din mun att le och dina ögon att stråla.

Så blir du också en av de vackraste människorna....för det är leendet och v¨ra strålande ögon som står för den skänhet vi har.

Det som hände när glädjen lyser i vår blick och munnen ler - skulle Max factor med kompani ge miljoner för att få receptet på.

För ingen enda av deras produkter kan åstadkomma samma sak med oss - göra oss lika vackra.


Ett franskt ordspråk lyder: "Tacksamhet är hjärtats minne".

Börja i dag med att fundera över de orden och vad de tillför ditt liv.

Då sker miraklet som inget annat kunde åstadkomma!

 
 
Caelum

Caelum

14 mars 2014 09:36

Åh tack, det gick rätt in i mitt hjärta från ditt hjärta...
Just nu läser jag Kristian Gidlunds bok, hans första och sista bok och den hoppar in i mitt hjärta med en enorm kraft, så mycket så att jag bara klarar några sidor i taget. Den berör hjärta och hjärna så att jag aldrig kommer att glömma denna modiga man. Det krävs nog mycket mod att skriva så naket, smärtsamt och "undrehållande" om sitt eget liv och död...jag beundrar honom för det.

Tack för det franska ordspråket Kaela.

Ha en fin helg/c

http://www.caelumlife.blogspot.com

Kaela

15 mars 2014 07:20

Härligt att veta orden träffade ditt hjärta.
Jag har Kristian Gidlunds bok liggande i högen med julklappsböcker....och ser fram emot att läsa den.
Men jag förstår att den är precis som du beskriver.
Så naket starkt att man inte kan läsa mycket i taget!

Ha en underbar helg även om våren har tagit ett steg tillbaka och snöstormen rår.
Vitt när jag vaknade idag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards