Alla inlägg den 26 mars 2014

Av Kaela - 26 mars 2014 12:45

 

 

 

 

Att betyda något för någon annan är oerhört stort.

Något av det största du kan vara med om faktiskt!

 

Tycker du att jag tar till överord?

 Jag anser inte det.

Jag tror att vi alla har ett starkt behov av att få betyda nåtot - i alla fall för någon!

Har du tänkt på att hela livet består av möten.

Dessa möten ger dig något - de lyfter dig!

 

Du blir sedd!

 

Varje möte speglar sig i dig och formar dig .


Den fantastiska person som är du har blivit till så underbart just genom möten.

Möten med andra.

Som har sett dig!

Mött dig - pratat med dig!


Har du sagt till dig själv att du är fantastisk idag?

Om inte – gör det, för det är du!!

 

När du själv upptäcker att du är det så kommer också andra att upptäcka det!

 

Du kommer att uppleva att du har betydelse för dem du möter!

 

 




Av Kaela - 26 mars 2014 05:44

 




Det ljusnar sakta utanför mitt fönster och det ser ut att vara både regnigt och blåsigt ute.

Lätt att säga usch och längta tillbaka till sängen och fördragna gardiner.

Regn har blivit en fullt accepterad ursäkt för att vara på dåligt humör.


Men om jag blickar upp emot himlen ser jag att det grå har nyanser....från riktigt åskblått till ljust grått.

Det är inte så jämngrått som den första titten gav vid handen.


Idag är en ny dag - en dag som jag får vara med om.

Oavsett hur det ser ut i vädret så finns det saker att se fram emot.

Möten med människor....småpratet vid morgonfikat på jobbet.


Önskar DIG en fantastisk dag - glöm inte att ta vara på den - just denna dagen kommer aldrig igen!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards