Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Kaela - 7 maj 2014 16:08

 




Uttrycket "Att vara om sig och kring sig" är väl ett av de mera märkliga uttrycken vi har i vårt språk.


Enligt Svensk ordbok, SO, handlar det om att "ständigt försöka utvinna  fördelar" eller "vara mån om att skaffa sig egna fördelar".


Inte vidare trevligt beteende.

Men måste man mena så.


Kan det inte vara att man menar att det är en person som tar ansvar för saker och ting i sin tillvaro.
Spar på pengar och material.


Eller - ska det kanske vara dig istället för sig.

"Om dig och kring dig"


Det blir genast mysigare, eller hur?


Vad anser du?




Av Kaela - 7 maj 2014 08:00


    


Allt man gör spelar faktiskt roll och man kan göra skillnad varje dag - i sitt eget liv - och i någon annans....


Okänd tänkare

Av Kaela - 7 maj 2014 05:42

 


Tack för att du finns!


Du fina bloggvän!

Du som läser det jag skriver och som kommenterar.


Du som läser ofta!


Du som läser sällan!


Du är så betydelsefull för mig!

Jag blir glad av att tänka på dig!


 Och tänk att Siv Andersson har skrivit en dikt om dig!

Dikten heter just:

TACK FÖR ATT DU FINNS!


Jag är så tacksam för
att jag fått möta dig.
För du är speciell
och värdefull för mig.

Det som gör dig unik
finns i ditt sätt att vara,
din styrka och ditt mod
och allt som du kan klara.

Den kärlek som du ger
i omtanken om andra
ger lärdom om hur vi
ska vara mot varandra.

Du är en sån person
man lätt kan hålla kär.
Så tack för att du finns
just sådan som du är.






Av Kaela - 7 maj 2014 05:37

 



Idag är det onsdagen 7 maj och Carina och Carita har namnsdag!


Jag gratulerar!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards