Alla inlägg den 17 maj 2014

Av Kaela - 17 maj 2014 22:26

Min kära lillasystet gifter sig på Boda hantverksgård i Sigtuna.
God bless the combination!!

Av Kaela - 17 maj 2014 12:15


 



Det sägs att ett barn skrattar i genomsnitt 400 gånger per dag.

En vuxen bara 15 gånger.  (många inte ens det)

Var tar då de 385 andra skratten vägen?


Oj, nu blev det lite tungt att fundera varfö


Varför tappar vi alla de pärlande, tjutande, kiknande skratten någonstans på vägen mellan Barndomslandet och vuxenvärlden?

Var livet verkligen inte roligare än så?


Det blir väl som man gör det kan man tänka....men har vi vuxna inte tid att skratta. leka.
Har vi alldeles för många "måsten" och krav hängandes över oss för att orka skratta!


Är det så  att livsvägen - vägen  som vi fick att gå var så allvarlig och så tråkig att skrattet glömdes bort?


Har vi helt enkelt väldigt tråkig

Minns vi ens våra skratt?

Vi behöver ge tid åt att ha roligt!

Hitta våra skratt igen!

Kanske kommer vi inte att skratta 400 gånger om dagen - men tänk om vi kom upp till 25!




Av Kaela - 17 maj 2014 09:10

 



Igår morse hade jag en hel grupp från SFI (Svenska för invandrare) på besök på min arbetsplats!

De hade gått en tid i skolan och var riktigt bra på svenska.

Anledningen till att de var där var att de ville få information om verksamheten.


Kanske tänker man att de ville få veta vad de kunde få hjälp med.

Och visst...det fanns några få frågor om detta.


Men framför allt ville de hjälpa!

Besöka äldre som de hört ofta satt ensamma.

Ta med på promenad.
Finnas till för den som är ensam och gammal som en av dem sa.


Så fel vi tänker ibland.

Vi tänker att vi ska hjälpa dem som kommer nya till vårt land.


Medan de har stora resurser som de vill ställa till vårt förfogande.
Tar vi emot det?

ja det är just den stora frågan jag har gått med inom mig efter mötet med all denna goda vilja.



Av Kaela - 17 maj 2014 08:57

Lite nostalgi med en sång av Björn Afzelius som sjunger om något vi nog alla mött....när jag finns i dina tankar....då flyger mitt  hjärtas fågel....eller hur.... Kan det sägas bättre?


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards