Alla inlägg den 1 juni 2014

Av Kaela - 1 juni 2014 11:15

    



Nu väntar ingen mer
därhemma

och stugans fönster
lyser tomt

ingen hand håller undan
gardinen

inga lyckliga steg ut
mot grinden

ingen längtande famn
att slutas av


------

men jag anar

en gyllene väg

genom bortglömda skratt

och kaffedoften

slingrar ännu

i min längtan

mellan löjtnanshjärtan

och syren
 

Kaela

Av Kaela - 1 juni 2014 08:04

 


Det är en underbar morgon.

Solen skiner och lockade ut mig på en promenad när jag vaknade.

Kan något vara så härligt som en morgon i juni med hela härliga sommaren framför - och solen skiner.


När jag gick där på stigen som leder rakt in i skogen alldeles utanför vårt hus och gladdes åt hela den underbara sommaren omkring mig tänkte jag: Jag kanske är på fel plats på jorden. Jag borde nog bo på sydligare breddgrader. Hela vintern är ju något jag upplever som en tuff resa som jag måste igenom en gång varje år. 

Jag saknar ljuset, solen och den goa värmen så mycket.

Men - å andra sidan - vad går upp emot den underbara svenska sommaren när den äntligen kommer!

Tankarna virvlar runt och försvinner medan jag känner den mjuka mossan under mina fötter.

 
Jag går och tänker på något jag läste för en tid sedan: “Som en droppe med tiden urholkar stenen, kan vi med våra tankar ändra våra liv – och det går mycket snabbare än för droppen!”

Visst är det sant!

När många tankar tränger sig på - både glada och ledsna sådana är det viktigt att välja de glada.

Tankar som beskär och förminskar mig själv eller någon annan vill jag bannlysa.

Jag vill tänka stort och gott - om alla - inklusive mig själv.


Ett av de riktigt verksamma sätten att få ut mer av livet, är att fokusera på det fina som  finns .

Att upptäcka vardagens guldkorn....


När jag närmar mig vårt hus igen känner jag en sån porlande glädje över den fina grönskan omkring mig att hjärtat nästan sprängs....

Naturen är läkande säger man - och det är sant - men den är även energigivare,glädjehöjare.....och den är helt gratis!


Önskar DIG en fin dag!
En dag när glädjen får ersätta din oro.

Glädjen över att du lever här- just nu - just idag!




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards