Alla inlägg den 10 juni 2014

Av Kaela - 10 juni 2014 05:42


 



Andrum - jag läste ordet i en  tidning som låg på mitt jobb igår.

Sedan dess har det följt mig.


Ett ord som tänder längtan.

Ja, det är nästan som att ordet i sig själv får tankar och pliktkänslor att stanna upp - och jag andas - ända ner i magen!

Ett rum att andas i!

Utrymme att andas - att hämta in ny kraft!


För många av oss är det ont om andrum och tid för eftertanke och reflektion finns knappast.

Så är det för mig ibland - och jag gissar att det är så för dig också mellan varven.


Just nu är hela naturen ett doftande klorofyllt rum.

Just nu är det bara att låta sig omslutas av naturens magiska rum!


Ta en stund ute mitt i plikterna!

Andas!


Önskar DIG en dag med gott om andrum!



Av Kaela - 10 juni 2014 05:36

  

Bilden lånad här



Låt dagen falla som
ett regn i dina händer.
Lev dess korta timmar, de är dina.

Anklaga inte ljuset, nattens blonda
syster för att hon föder i smärta och glädje
allt det levandes sång.

Hur mödosamt lotsar dagen
modets och styrkans vacklande skepp
mot nattens hamn där grönska råder.

Möt dagen med din vakna nakenhet
och forma den med dina händer
till en skål för drömmar.

Stig Carlson

Av Kaela - 10 juni 2014 05:30

 


Idag är det tisdagen den 10 juni och Svante och Boris har namnsdag!


Jag gratulerar!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards