Alla inlägg den 22 juli 2014

Av Kaela - 22 juli 2014 12:09

Någon att prata med.....hur många är det inte som behöver det i den tid när det geografiska avståndet mellan människor krymper - medan avståndet i direkt kontakt med varandra många gånger blir större.


Bli Jourhavande medmänniska och arbeta från ditt eget hem!

Av Kaela - 22 juli 2014 09:39

 




....Patch Adams, läkare och clown säger: "Glädje är ett val vi gör.


Så börja träna glädje dagligen!"


Vi gör alla våra val,vi kan välja glädje genom att söka oss till sådant som gör oss glada.

Genom att se en rolig komedi i stället för en skräckfilm


Lyssna på "glad musik" läsa en bra bok,umgås och skratta med goda vänner,det ger positiv energi.


Hitta på lite småtokiga saker,våga bjuda på sig själv.

Ta en promenad....även om du inte brukar göra det....gör det idag, om du kan och har möjlighet.....ring någon du längtar att höra rösten på....lägg dig i gräset och låt blicken följa molnen som skrider.

Idag är det verkligen sommar i Sverige!

Så ä låt oss söka glädjeämnen idag....jag är säker på att vi alla hittar en hel del.....

Av Kaela - 22 juli 2014 09:26

 




Jag längtar hem till skogen.
Där finns en stig i gräset.
Där står ett hus på näset.
Var plockas under träden
så stora rosenhäger,
var vaggar blåsten säden
med sådant sus som hemma?
Var bäddas så mitt läger
vid aftonklockans stämma?

Var leva mina minnen?
Var leva mina döde?
Var lever jag i njugga
och långa år, som väva
av gråa garn mitt öde?
Jag lever som en skugga
där mina minnen leva.
Träd huset ej för nära,
fast portarna stå låsta,
fast deras trappsteg bära
av alla sammanblåsta
och torra löv en matta.

Låt andra röster skratta,
låt nya flöden skumma
i brons förvuxna dike
och bär mig till de stumma.
Jag sitter dock därinne
vid fönstret, själv ett minne.
Där är mitt kungarike.

Säg aldrig att de gamla,
när de sitt öga sluta,
att de, vi övergiva,
att de, som vi förskjuta,
snart doft och färg förlora
likt blommorna och gräsen,
att vi ur hjärtat riva
ett namn, som från din ruta
ett gammalt damm du blankar


De resa sig så stora
som höga andeväsen.
De överskygga jorden
och alla dina tankar,
som hur din lott är vorden,
var natt till hemmet vända
likt svalorna till nästet.
Ett hem! Det är det fästet,
vi rest med murar trygga
– vår egen värld – den enda
vi mitt i världen bygga.


Verner von Heidenstam

 
Av Kaela - 22 juli 2014 09:21

 


Inatt 02.10 kom vi tillbaka hem.

Till den underbaraste platsen på jorden just nu för oss.

Eftersom detta är HEMMA!

Av Kaela - 22 juli 2014 00:35

Vår sista dag eller förmiddag iRom tillbringades i en av Mariakyrkorna. Det finns tre. Konstskattetna imponerade, men min fadda smK i munnen tilltog när jag mötte tiggarna nedanför kyrktrappen....,,,,

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards