Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av Kaela - 15 augusti 2014 11:15

 




Värmen ­ligger kvar över Baltikum och med rätt vindar kommer den hit, säger Martin Hedberg, meteorolog på Klart.se.

Han intygar att sommaren inte är över.

– Det är fortfarande sommar och det kan fortfarande bli varmt igen. Värmen är inte långt borta, säger han.


Läs mera i Aftonbladet

Av Kaela - 15 augusti 2014 09:27

En aning av höst på Södra Promenaden i Norrköping som går utanför min arbetsplats

Vemodigt - men ändå - ganska skönt med varmt te och levande ljus också!

För att inte tala om klara septemberdagar med hög genomskinlig luft


 

Av Kaela - 15 augusti 2014 05:51

 


När jag ser ut genom mitt fönster mot skogen och naturen ser den så fullkomligt perfekt ut!


Många gröna toner som blir till ett härligt färgspel.

Men jag vet att när jag går ut i skogen upptäcker jag att att det inte är riktigt så.

Naturen är inte riktigt fullkomlig.

Det finns snedväxta träd och det finns blommor som dör i knopp.

Men på något sätt är det ju just dessa ofullkomligheter som stryker under skönheten.

Och även om det ofullkomliga finns där är det en fullkomlig och fantastisk upplevelse att komma nära naturen.


Sitter här och tänker att på håll kan även en människa se fullkomlig ut.

Men ingen av oss är det om man kommer närmare.

Det finns snedväxt och blommor i oss också som inte fått slå ut.

Vi måste få ha  samma överseende sinför oss själva och varandra om vi har inför naturen.

Det ofullkomliga stryker under skönheten - även i en människa!

Och det är nog  just svagheterna - ofullkomligheten  - som gör det till en fantastisk upplevelse att få komma nära en människa också!


Den här dagen kanske inte blir fullkomlig den heller.

Saker kan gå på tok.

Något blir inte som vi tänkt oss.


Men - ta ändå emot den som den fullkomliga gåva den är till dig!



Av Kaela - 15 augusti 2014 05:41

 


Idag är det torsdagen 15 augusti och Stella och Estelle har namnsdag!


Jag gratulerar!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards