Alla inlägg den 23 augusti 2014

Av Kaela - 23 augusti 2014 21:15

 




Nu sänker sig mörkret stilla över vårt hus.

Trädgården ser helt annorlunda ut i det tilltagande mörkret än i dagsljus.

 

Ingenting kan så som skymningen stämma mig till eftertanke......

Jag står i mitt fönster och önskar gott till dem jag älskar och som inte här....till dem jag känner och vet att de kämpar med svårigheter...gott till dem jag ännu inte mött...

Visst är det så att det jag sänder ut får jag tillbaka.
Det som möter mig i nuet har jag skapat i det förflutna.

 

De val jag gör idag formar min framtid.

Världen kan jag inte ändra, men jag kan välja att övervinna mina begränsningar som skapats av rädsla, börja leva mera i kärlek och därigenom även sätta avtryck hos dem jag möter.

Till dig miin kära besökare önskar jag en god natts sömn - och en morgondag så som du vill ha den


Av Kaela - 23 augusti 2014 19:57

  



Detta är en kaka man kan använda som efterrrätt och som du snor ihop snabbt.

Ett klart plus eller hur.

Nu finns det ju bär och frukt nog för att fylla med.


DETTA BEHÖVER DU HA HEMMA:


75 g smör
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 dl strösocker
2 ägg
2 ½ dl vetemjöl

Fyllning
1–2 dl bär eller frukt av den sort du gillar mest, färska eller frysta
ev. strösocker


SÅ GÖR DU:

 Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret och tillsätt resten av ingredienserna i nämnd ordning.
Du behöver inte vispa utan bara röra ihop allt till en slät smet.

Häll smeten i smord och bröad form med löstagbar kant, 22–24 cm i diameter.
Lägg bären eller frukten på ytan.

Sockra bären eller frukten om du vill ha dem söta.

Grädda kakan mitt i ugnen i 30–35 min eller tills den fått fin färg och inte är kladdig. 

Ta inte ut den ur formen innan den svalnat.


Supergod!

Av Kaela - 23 augusti 2014 12:27

 


Denna tuffa regnjacka och mycket mera regnkläder kan du köpa hos ELLOS


Du kan se alla plagg överskådligt på deras sajt - och när du vill titta närmare på något av dem kan du få en riktigt stor bild som du kan vandra runt på och se detaljerna.

Eftersom regnnolnen tycks ha parkerat över oss är det kanske dags att titta på vad vi behöver för att hålla våra små juveler torra.

Av Kaela - 23 augusti 2014 12:08


 

Lånat bilden här


Författaren Birgitta Stenberg är död.

En kvinna som gick sin egen väg utan att fråga någon annan om lov.

En av dem som vi har förfastas över - men också förtjusts.

Hon vågar.


Hon har helt klart satt avtryck i den värld hon nu lämnat!


Läs mer i Svenska Dagbladet

Av Kaela - 23 augusti 2014 08:01

 



Allt är ett

vinden bär fågeln

vågen bär skeppet

jorden bär våra liv.

Universums hjärtslag

slår i dig och mig

Allt är förbundet

varje sten och gräs

blomma och fågel

djur och träd

fjäll och flod.

Allt är ett.


Goete

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards