Alla inlägg den 28 augusti 2014

Av Kaela - 28 augusti 2014 17:15

 


Ni som läste om den lilla flickan som skrivit att hon önskade sig en mormor på önskelistan gick härifrån hand i hand med den tilltänkte mormodern!
Så bättre kunde det knappast ha gått!

Av Kaela - 28 augusti 2014 05:49

 



Andas - det är väl något som bara sker utan att vi tänker på det.

Det fungerar ju när vi har tankarna helt på något annat.

Och det fungerar ju när vi sover.


Helt rätt!

Ändå tror jag att många av os kan må bättre om vi försöker tänka på vår andning en stund ibland.

Kanske just så här- på morgonen - när vi just stigit upp.


Det finns en massa olika tekniska råd runt andningsövningar

.Men det är inte det jag tänker på.

Även om det är något man kan ha nytta av.

Jag tänker på att vi kan använda vår andning till att bli lugnare, mer harmoniska genom att tänka....jag andas ut min oro, jag andas ut min rastlöshet, jag andas ut stressen-

Och jag andas in ron och friden.

Stillheten

Glädjen.

Styrkan.


Med de tankarna önskar jag DIG en bra dag.

En dag när du känner att DU har det som händer i din hand.

Ingen oro som förmörkar ljuset.

Ingen rastlöshet som gör dig blind för det vackra i just denna minuten!



Av Kaela - 28 augusti 2014 05:39

 




Bara ett vänligt leende,
en hälsning, varm och god,
kan vara nog att skänka
en livstrött levnadsmod.


Bara en knuten näve,
och några bittra ord
kan släcka en människas glädje
och begå själamord.


Ett bud på ett enkelt ark papper,
en enda fattig rad,
kan göra en mycket sorgsen
så obeskrivligt glad.


Bara två stränga ögon,
en tystnad, isande kall,
är nog att bringa en ensam,
förtvivlad själ på fall.


O, slösa med varma blickar
och tala så milt och mjukt!
Bara ömhet kan rädda
det som är rolöst och sjukt.


Endast den kärlek som brinner
het av människotro,
kan få ett vilset hjärtas
evighetsdröm att gro.


Nils Bolander

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards