Direktlänk till inlägg 6 september 2014

Smärtsamma stunder ibland på vägen ut ur Paradiset

Av Kaela - 6 september 2014 06:30

   Morgonen gryr så sakta därute.

Och jag är uppe alldeles för tidigt - för en lördagsmorgon i alla fall!


Ledig dag - men full av jobb med att städa huset inför visning imorgon.


Det kommer så många tankar när man vet att snart är huset inte vårt längre.

Beslutet har tagit lång tid - vi byter verkligen boende.

Från paradiset (som vi kallar det - i en lantlig miljö med skogen inpå knuten - till en lägenhet  - mitt i stan - som vi faktiskt inte sett eannat än på ritning,ftersom huset där den finns är under uppbyggnad.


Ändå -  känns allting helt rätt.

Praktiskt har det varit tufft - och på grund av att vi båda har arbeten med mycket kvällstid mellan varven så har det varit många tuffa dagar med att invänta varandra - eller lösa hemresan (vi har ju bara en bil)

Sista bussen till Paradiset går 17.20

För långt att cykla.


Men just idag - den här morgonen när det är så bedövande vacker soluppgång - och insikten om att huset kommer att vara sålt, troligen och förhoppningsvis nästa helg -  gör det lite ont.





 
 
Ingen bild

Helena

6 september 2014 08:54

Kloka Kaela!
Vad det har lärt mig om livet att följa din blogg.
Jag är en av de där du inte känner som varje morgon skyndar mig in att läsa det du skrivit.
Tar mig rätten att ge dig en kram

Kaela

6 september 2014 09:00

Den kramen var go!
Tack för dina jättefina rader Helena....de gör mig glad.
Och en kram tillbaka till dig!

 
kristina

kristina

6 september 2014 09:33

men vilket fint hus du har, förstår att det är svårt att lämna det men antar att det är väl övertänkt. Hoppas att det ni får i stället blir bra och välsignat.
Mkt tänkvärt att läsa idag, Per Harlings dikt hade jag aldrig hört innan. Ha en bra dag Kram

http://ruach.blogg.se

Kaela

6 september 2014 12:58

Ja vi älskar det här huset och har alltid kallat det Paradiset.: Men det kan vara någon annans tur att bo i Paradiset ett tag.
Vårt liv kommer att underlättas praktiskt - och jag hoppas att vi ska lära oss hitta smultronställens runt där också.
Den fina Norrköping är nära intill - och den är jättelång.
Ha en bra dag du också Kristina!

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards