Alla inlägg den 12 september 2014

Av Kaela - 12 september 2014 19:10

 



Det är fredagskväll och jag är tidigare hemma än jag varit på länge.


Så skönt att se fram emot middagen min man håller på att  ställa i ordning i köket.

Helst skulle jag vilja ha en lååång kväll.

Men jag är rädd för att jag landar i soffan med kaffekoppen efter middagen och snart nog slocknar där.


Men det är skönt det också.

Att veta att jag inte behöver ställa klockan imorgon.


Och på söndag är det valdagen.

Fint att leva i ett land där det är en självklarhet att man får vara med och lägga sin röst.

En plikt säger en del - javisst - men också en förmån.

Som verkligen inte är alla förunnat.

Jag passar på nu att önska DIG en skön fredagskväll - oavsett om den ser ut som min eller om du orkar ta ut hela kvällen för något trevligt!

Av Kaela - 12 september 2014 13:04

 


Frivilliga ser trevliga ut även bakifrån

Här på Hjalmar Bergmanmuseet i Wadköping


   


Ymngsta bussresenären delade med sig av bullen

Av Kaela - 12 september 2014 08:31

 


En känsla av höst har smugit sig på mig.

Det var nästan mörkt när jag kom till jobbet i morse.

Marieborgs folkhögskola var insvept i dimma med en aning av sol som ett löfte om en ljus dag.


Igårkväll var det nästan mörkt när jag lämnade jobbet.

Klockan var över 20.00


Denna vecka har arbetsdagarna handlat om tolv timmar...ungefär.

Jag har kommit till jobbet mellan 7.oo -7.30, och  ingen dag gått härifrån förrän runt 20.00


Ibland upplever jag verkligen att vår verksamhet är en koloss på lerfötter.

Och att lerfötterna är jag.

Det är inte bra att jobba så långa dagar ofta.

Och hela hösten ser mer än fullpackad ut.


Men jag älskar jobbet.

Alla möten med människor ger mig ny energi när det känns som att den sinat.


Ändå - jag har en innerlig önskan om en kollega, åtminstone på halvtid.

men helst heltid.

Det är bara pengar till lön som fattas.


Vi jobbar med att hitta sponsorer och vi jobbar med att få kommunen att höja sitt bidrag - men hitintills utan framgång.

Ändå är jag övertygad om att det kommer att gå - förr eller senare.

Helst förr förstås   


Ja det var lite morgonfunderingar - och under tiden har solen stigit...och ger ett underbart ljus.

Jag önskar DIG en dag just så som du vill ha den!

Ibland döljer sig gåvor i en förpackning som gör att man inte ser dyrbarheten i gåvan meddetsamma.


 

Av Kaela - 12 september 2014 08:15

 



Ett nyckfullt ögonblick
stal mig min framtid,
den tillfälligt hoptimrade.


Jag skall bygga den upp mycket skönare
såsom jag tänkt den från början.
Jag skall bygga den upp på den fasta marken
som heter min vilja.
Jag skall resa den upp på de höga pelare
som heta mina ideal.
Jag skall bygga den med en hemlig lönngång
som heter min själ.
Jag skall bygga den med ett högt torn
som heter ensamhet.


Edith Södergran

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards