Direktlänk till inlägg 23 september 2014

Lång arbetsdag!

Av Kaela - 23 september 2014 21:22

I morse var jag på jobbet kl 7.00 och jag gick därifrån halvnio. Rejält trött är jag men tillfreds med vad dagen betytt för. De två äldre daner bland annat- som fått varsin ny besöksräknare som en eftermiddag i veckan ska tillbringa ett par tre timmar tillsammans. Jag vet inget vackrare ljus än det som strålar ur dens ögon som inser att deras ensamhet ska åtminstone naggas i kanten. Till dig vill jag önska ett par sköna kvällstimmar och en god natts sömn.

 
 
Carina

Carina

23 september 2014 23:44

Här kommer en hälsning från en riktig "fröskylling" som vi säger i Skåne...kylan tar på min redan onda kropp och nu ikväll tror jag det har plussats på med lite flunsa också, jaja, lika bra att ta allt på en gång ;-)

Jag blev lycklig, megalycklig i hela hjärtetrakten av din läsning. Aldre damer och herrar tycker jag mycket om, de är så tacksamma mot livet när de får det där lilla extra...som inte behöver kosta något egentligen...en klapp på kinden, öppna dörrar, gå före i kön, plocka en tusensköna eller två...säg till dem, vad du är fin idag, ska vi ta en svängom med ev rullstolen.

Listan kan göras mycket lång.

Nu när jag inte jobbar mer så försöker jag vara medverkande i Höörs nattvandrare, ungdomarna har vi fantastiskt fin kontakt med och de vill gärna komma o fika/prata/vara förtroliga med oss vuxna.

Vi har en för liten lokal utan nödutgång, inga ungdomar får vistas där. Handikappade har svårt att komma ner och upp för en styv trappa så vi stänger ju faktiskt ute både vandrare och ungar. Vi vill få en lokal där vi kan umgås med dem på deras vis, lite cafe...pingisbord...myssoffa...De ska känna sig trygga hos oss.

Själv har jag ju skitsvårt att gå denna årstiden, jag hade då kunnat vara "kaffemoster"o pula lite i köket.

Av Höörs kommun får vi i årligt bidrag 5000, schysst va ;-)

Jag vill ha en eloped så jag kan vandra lite då och då jag med...utan att min kropp får betala dyrt som det är nu, mycket dyrt...och när jag får betala, får min älskade familj betala. Går allt ok så är jag förhoppningsvis på benen igen till nästa vandring. Fast så är det långtifrån alltid och mitt hjärta gråter...jag som åter igen kunde känna enderfinerna dunka i mina ådror, jag är behövd...JAG...

Åh detta blev mycket kära Kaela, kanske rörigt med för kroppen är full av morfin...som jag hatar men ibland finns inte valet att låta burken vara stängd.

Sov så gott nu inatt Kaela, och om du stöter på damerna så ge dem en stor varm kram från mig som älskande medmänniska, lova det Kaela...lova det...

Kram

http://www.caelumlife.blogspot.com

Kaela

24 september 2014 13:25

Vilken underbar berättelse.
Du är helt fantastisk som orkar hålla humöret uppe trots en kropp som inte orkar det du vill.
Och som får betala för att du vill göra gott.

Sitter på jobbet och försöker ordna ett bra besök för tre representanter från ett företag som vi hoppas ska kunna bidra till vår verksamhet med sponsring.
Kommunerna är alltid snåla och Höör är tydligen inget undantag!

Stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards