Alla inlägg den 26 september 2014

Av Kaela - 26 september 2014 18:59

Hösten börjar kännas som en verklighet.

Men än så länge visar den bara sin leende sida.

Gyllene äpplen


 


Hösten är så full av färger att den fullständigt bländar oss.

Och den glöder.


 



Inne tänder vi ljus och brasor...


 


Idag åkte jag hem tidigare från jobbet.

Efter fyra dagar med tretton timmars jobb var det underbart.

En kopp kaffe i soffan bredevid kaminen värmde både kropp och själ.

Tankarna fick vandra som de ville- och de stötte på både det ena och det andra.


Idag har vi undertecknat köpekontraktet....

och mött de nya ägarna.

Jättefina var de....

Jag önskar dem verkligen en underbar tid i Paradiset.

Av Kaela - 26 september 2014 05:52

 


Är det inte egoistiskt att älska sig själv?


Nej tvärtom - det är förutsättningen för att kunna älska andra.

När du möter ditt morgontröätta ansikte i spegeln idag när du är nyss uppstigen ur sängens värme.

Säg till bilden i spegeln: "Så vacker du är!"


Många av oss har uppfostrats till känsloförnekelse - till att förringa och förminska oss själva.

Och så blir vi avvisande mot andra - för att de inte ska upptäcka att vi faktiskt inte är något att ha.


Så fel!

Möt dig själv idag så som du skulle möta en vän som betyder mycket för dig.

Misslyckas du med något....säg inte...typiskt mig....säg: jag försökte i alla fall, och nästa gång går det bättre.

Är du ledsen - trösta dig så som du skulle trösta den du älskar.


Har du gjort något bra?
Tillåt dig att känna tillfredsställelse över det!


DU är en underbar person som är värd att älskas.

När du själv upptäcker det - så kommer också andra att upptäcka det.

För du möter dem på samma sätt som du möter dig själv.

Med omsorg, kärlek och förståelse!


Glöm inte att DU just DU är en fantastisk person!








Av Kaela - 26 september 2014 05:42

 



Av hela vår soliga värld
önskar jag blott en trädgårdssoffa
där en katt solar sig...
Där skulle jag sitta
med ett brev i barmen,
ett enda litet brev.
Så ser min dröm ut...


Edith Södergran

Av Kaela - 26 september 2014 05:38

 



Idag är det fredagen 26 september och Enar och Einar har namnsdag!


Jag gratulerar!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards