Direktlänk till inlägg 27 november 2014

Att ha ont en dag ger mig insikt om hur de har det som ständigt har smärtor.

Av Kaela - 27 november 2014 19:37

 

Vår pyttelilla röda soffa....men vi får plats båda två.


Det lilla lilla köket....  


Att leva i nuet - idag - i just det ögonblick som är just nu.

Det är något jag ofta skriver om.


Men just idag vill jag faktiskt att öägonblicken ska gå fort.

På grund av en inflammation i käkbenet har jag gått igenom en liten operation för att öppna och skrapa bort inflammationen.


Nu värker det!

Som värsta sortens tandvärk gånger fyra.

Det ömmar och det blöder.


Nej, det är inte synd om mig.

Men det är lite jobbigt att vara jag idag.


Så därför vill jag att tiden ska gå snabbt tills det har läkt lite grand i alla fall.


Men jag har något att lära av den här dagen.


Många människor har alltid svåra smärtor.

Tanken på dem gör mig ödmjukt tacksam över att få uppleva lite av det - för att min insikt och förståelse ska öka.


Och jag har det väldigt bra här i vår lilla lilla etta.

Imorgon lämnar vi nycklarna till huset.

Det känns bra nu!

Även om avskedet var tårfyllt.

Tacksam för tiden jag fick leva där.

Tacksam för att få pröva på att leva trångt.

Och - förstås oerhört tacksam för den lägenhet som vi ska få se för första gången på lördag förmiddag.

Trots att inget finns i kök och badrum 'ännu.

Men det kommer att kännas bra att inte bara ha bilder i en pärm på något som faktiskt inte alls fanns när vi bokade....ja inte annat än grunden...





 
 
Carina Jacobsson

Carina Jacobsson

27 november 2014 22:36

sitter här och bölar nu...tårarna bara kom, gick inte ett hejda...blir påmind som ett slag i ansiktet att det handlade om "mig" kronisk smärta...livslång...svårt att ta in fastän jag borde ha vant mig, men jag har inte valt att leva så..det bara blev..så..

Just nu tacklar jag det med humor på min blogg, det skänker lite fniss och så när jag skriver och får mina facebookvänner att ibland vrida sig i ett skrattanfall. Då är jag nöjd...och kan leva en dag till med skiten. En dag i taget...

Du skrev igår om att leva, jag kallar det överleva...och överlever gör jag för det finns mycket att leva för, mycket att vara glad för och många fina vänner och familj irl och genom bloggar att leva för.

Sänder dig en stor varm kram och kryapådighälsningar till din ömmande käke, låter inte alls skönt :*( och det ÄR synd om dig!

Kram/carina

http://www.caelumlife.blogspot.com

Kaela

28 november 2014 06:18

Åh Carina!
Att leva med ständig smärta kräver en livskonstnär - och det är ju DU.
Att hitta pärlorna bland de tunga gråstenarna....

Balanskonst på högsta nivå!

Tack för att du finns.
Känner mig varm och glad av att läsa din medkänsla!

Min man är lite orolig för att bli betraktad som hustrumisshandlare eftersom jag ser ut som jag gör.....svullen och -troligen - så småningom färggrann!

Tack för kramen -jag kryper in i den och kramar tilbaka!

 
Carina Jacobsson

Carina Jacobsson

28 november 2014 11:10

<3 <3 <3

ps.du får gå med en skylt om halsen "he didn´t do it" ;-) ;-)

http://www.caelumlife.blogspot.com

Kaela

28 november 2014 18:58

Eller också "the dentist do it"
Smart idè!

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards