Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Kaela - 4 januari 2015 21:07

 




Ikväll ska jag försöka komma isäng tidigt.

Förkylningen håller i och jag ska jobba imorgon.

I fredags jobbade jag och sedan två dagar ledigt.

Nu blir det en dag jobb och sedan en dag ledigt.

Bra start när man inte är riktigt fit for fight!


Du som kan sova längre imorgon och kanske vandrar runt i cybernatten.

Jag önskar dig och alla andra fina härliga besökare och bloggvänner en god natt och en fin dag imorgon!





Av Kaela - 4 januari 2015 14:47



 




De sex bästa doktorerna som finns

och ingen kan förneka det

är solsken, vatten, vila och luft

motion och kost.

Dessa sex ser gärna att du deltar

blott du är villig därtill.

Ditt sinne skall de stilla.

Din vilja skall de rätta till.

Men debiterar dig inget.

Av Kaela - 4 januari 2015 09:30




Läs och berörs av vad pappan hittade i lådan.



Av Kaela - 4 januari 2015 09:10

 




Som en varm vind
mot  mitt trötta ansikte
når mig
doften av Din nåd


suddar ut
de stillastående vägarna


får mina fötter att dansa
mot den hårda asfalten


Jag lämnar skuggorna
och andas min framtid
ur Din hand


Kaela

Av Kaela - 4 januari 2015 08:28

 



Natten ligger bakom och ljuset återvänder sakta.

Vi som har fått sova vaknar utvilade och förhoppningsvis i takt med oss själva.


Men medan vi har sovit har det funnits människor som arbetat.

Poliser, nattvakter, sjukvårdspersonal med mera.


På 1990-talet upptäcktes att det förutom den biologiska klockan även finns så kallade klockgener i hjärnan.

Dessa kommer förstås i otakt när man arbetar istället för att sova på natten.

För att få en liten inblick i hur det kan vara så tänk på hur du har mått om du rest långt.

Du får vad man kallar en slags jetsjuka.

Man vet att det kan ta cirka  en vecka innan man övervunnit denna.

När man arbetar natt går olika dygnsrytmer för snabbt för att den biologiska klockan ska hinna ställa om - och man lever liksom med en ständig jetsjuka.


Vi som har förmånen att få krypa ner i sängen på kvällen och vakna på morgonen istället för tvärtom bör vara tacksamma till dessa som jobbar för vår tryghhets skull.


Idag är det -1 grad i min stad och en klar dag utlovas.

Det låter som att det skulle ge möjlighet till att vara ute och få både ljus och luft.


Känner du någon som heter Rut är det på plats att gratta - för hon har namnsdag idag!


Dagen ger dig en gåva.

Den ger dig tjugofyra timmar att använda så meningsfullt som möjligt....

Gör något bra av den - den kommer aldrig tillbaka.












Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards