Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Kaela - 10 januari 2015 22:42

 



En del säger att glömska är den bästa huvudkudden för att sova gott.

Andra säger att det är ett gott samvete!


Säkert fungerar båda delarna riktigt bra.

Att grubbla på sorgliga saker som har hänt eller som man har gjort är inte vidare sömnbefrämjande.


Tacksamhet är verkligen ingen dum huvudkudde det heller.

Skriv ner tre saker varje kväll som du är tacksam för - sedan sover du garanterat gott!


Jag önskar dig en skön natt med god sömn och ljusa drömmar!



Av Kaela - 10 januari 2015 13:04

 

Så kom då snön  till "Peking".....så mycket på bara 2 timmar

Av Kaela - 10 januari 2015 12:53

Pencillinet tycks snart ha spelat ut sin roll som räddare vid svåra infektionssjukdomar.


Men just nu har det kommit ett glatt budskap.

Kanske går det att utvinna  antibiotika ur vanlig jord.

Ja varför skulle det inte gå.

Pencillin utvinns ju ur mögelsporer.


Kanske hade han rätt min gamle morfar som sa att mot varje sjukdom har Gud skapat en ört.

Nu är det ju inte riktigt örter det handlar om - varken mögel eller jord.

Men det är något vi har omkring oss.


Låt oss hoppas och läs gärna artikeln i DN

Av Kaela - 10 januari 2015 09:24

 



Lördagmorgon!

Sovmorgon.


Ja vanligen, men inte idag - för idag är det tvättdag!

Att bo i lägenhet innebär att man ska springa upp och ner och tvätta - jagad av den tid man fått tilldelad.....en erfarenhet jag nästan glömt....


Himlen hänger grå och det är -1.

Just ingen snö finns kvar annat än som smala remsor lite här och där.

Jag skulle inte sörja om det vore så att den inte kommer igen.


Men för barnens skull....ja....för barnens skull...som vill göra snöänglar, kasta snöboll och åka nerför backen och landa i en snödriva.

För deras skull kan jag tänka mig att det får komma snö.


En blomma till Sigurd och Sig-Britt som har namnsdag idag.


Och förstås till dig som har födelsedag!

Hoppas ni alla blir uppmärksammade idag!


Igår när jag gjorde några korta ärenden på stan tänkte jag på att vi människor är så tragiskt dåliga på att möta varandras blickar!
Jag önskar att fler människor ville se varandra i ögonen.

Det är magiskt.

För då både ser vi en medvandrare på jorden och verkligen möter människan - och - vi blir sedda.

Som ju är vårt djupaste behov!


Precis som med en kram!
Vi kan aldrig ge en kram utan att få en!

Så vill du bli sedd idag så möt dina medmänniskors blickar.

Vill du bli kramad - så krama om andra!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards