Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Kaela - 12 januari 2015 17:52

 




Hjärtat är det mest kraftfulla organet vi har i vår kropp, det slår ca 100.000 gånger pr. dag (det blir ca 40 millioner slag per. år).

Visst är det otroligt.


Vilken otrolig kapacitet vårt hjärta har.

Är hjärtat mer än bara en muskel som pumpar blod?

Ja det vill jag påstå.

Vi säger ju ofta...det värmer mitt hjärta....eller det gör ont i mitt hjärta....

När det är något roligt eller tråkigt som sker.

Hjärtat är absolut en muskel och en livsavgörande sådan.

Men det är mer än det.

Det är också ett slags centrum  som tycks härbärgera både vår glädje och vår sorg.


Ja det verkar som att vetenskapen anser så idag.

Nya undersökningar tyder på att hjärtesorg faktiskt kan leda till fysiska hjärtproblem, som i värsta fall kan sluta med dödsfall.


Krlekens centrum säger vi också


Kärleken, du kan inte köpa eller sälja den.
I själva verket måste du ge bort den för att få behålla den

Det är ont om kärlek, ändå kan du hitta den överallt

Kärleken är bräcklig; den dör i mörkret av svek, lögner, girighet och dryghet.

Kärleken behöver sanningens ljus

. Kärleken är stark; den kan besegra sjukdom, ensamhet, hjärtesorg, separation och även död.

Kärleken behöver tas hand om och få näring

Och framför allt, aldrig tas för given.


Kom ihåg att kärlekens ljus kan förändra ditt hjärta och ditt hjärta kan förändra världen


 


Av Kaela - 12 januari 2015 06:19

    


Idag gryr en ny måndag över ett lite kyligare Norrköping.

-6 säger termometern.

Gäller att hoppas att värsta halkan har givit med sig av kylan för igår var det riktigt besvärligt.


Min natt har varit lite för kort, eftersom jag fastnade i en bok när jag egentligen borde ha släckt lampan för att sova.

Men om jag hade sovit hade jag ju missat läsupplevelsen.

Just nu är jag lite extra trött, men det brukar försvinna när dagen på jobbet drar igång.


Jag känner ingen av er som har namnsdag idag.

Men jag sänder en   till dig Frideborg och dig Fridolf och hoppas på att ni får en fin namnsdag!


Många ser  nog måndagsmorgnar som veckans jobbigaste och tråkigaste.

Men jag gillar måndagsmorgnar!

En hel spännande arbetsvecka framför mig.

Efter en helg som varit ganska lugn och till största delen tillbringats i hemmets vrå.


Men så laddar man batteroerna och orkar med det som kommer att krävas under veckan som ligger framför.


Jag önskar dig en fin vecka....oavsett var just DU tillbringar den.

Om du jobbar eller inte!

Varje ny vecka är ju lite av ett nytt kapitel i livets bok.

Bara ligger där med vita sidor och väntar på oss!


Låt oss fylla sidorna med glädje och tacksamhet att vi lever här och nu i ett av världens bästa länder!








Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards