Alla inlägg den 17 januari 2015

Av Kaela - 17 januari 2015 23:19

 


ftertanke - tanken efter eller att tänka efter.

Jag vet inte riktigt vaf du lägger i uttrycket - men jag gillar ordet-

Och företeelsen.

Om vi inte stannar till och tänker efter kanske vi begått misstag som vi kommer att begå igen eftersom vi inte stannade till och lärde oss av misstaget.


Hur har vi blöivit så stressade att vi inte har tiod för en stunds eftertanke.

För så är det ju - alltför ofta - för alltför många av oss.


Nu har det blivit sen kväll och jag har govot mig själv en stund av eftertanke angående dagen som gått.

Och som aldrig kommer igen.


Du som är ute och går i bloggsfören så här på förnatten - ge dig själv några minuter till eftertanke.


Kanske kommer du fram till något helt annat än vad jag gjorde.

Men du kommer att upptäcka att du tömmer hjärnan och sedan sover du så otroligt gott.


Vi ses imorgon - om vi får leva och Gud vill, som min gamla mormor ofta sa.




Av Kaela - 17 januari 2015 18:23

Nu är det bestämt att det blir detta skåpet i den nya lägenhet vi flyttar in i den 2 mars.

Vi har beställt och betalat handpenning.

Det känns jättebra.


Vintage kallas det - redan nött - så man behöver inte gå i fasa för de första märket.  


Och soffbordet som vi hoppas ska passa till....det har vi inte sett i verkligheten, bara i katalog


 


Spännande att köpa lite nytt.

Allt måste vara mindre.

Det som rymdes i huset ryms inte i lägenheten.

Så Erikshjälpen har fått en hel del möbler från oxx



Av Kaela - 17 januari 2015 10:30

 


 

Inget arbete blir man så trött av - som det man ännu inte gjort.


Okänd tänkare

Av Kaela - 17 januari 2015 07:31

 



Tänk att en natts god sömn kan förändra så mycket!


En ny morgon - en lördagsmorgon - med en hel dag framför.

Även om man - som jag idag - ska tillbringa halva dagen i tvättstugan så finns det all anledning att vara tacksam och glad..

Tänk att jag har kläder och handdukar och annat som jag behöver tvätta!

Tänk att det finns en varm och välutrustad tvättstuga i huset!

Fantastiska saker att vara tacksam för.


2 grader varmt är det ute och det ger ju hopp om att även isfläckarna på trottoarer och gårdar ska försvinna helt!


Anthony och Tony har namnsdag!

Jag gratulerar   


Igår kväll innan jag somnade kom orden "Det inre barnet" till mig.

Inne i oss alla vuxna duktiga och stressade människor bor ju barnet.

Det lilla barnet vi en gång var.


 Barnet i oss är den oskyddade, förtroendefulla varelse som väntar allt gott!
Det där lilla barnet ska vi vara rädda om.

Och jag tror att en väg att vara det just är att känna tacksamhet.

Tacksamheten föder vår förundrade glädje.

Och vi börjar förvänta oss bra saker från livet.

Precis som vi gjorde en gång - innan vi lärt oss alla klagovisorna.


Släpp fram ditt oskyddade barn idag!

Och du ska märka att du ser på livet och omgivningen med andra ögon.

Förväntansfulla ögon!





Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards