Alla inlägg den 19 januari 2015

Av Kaela - 19 januari 2015 06:18

 


Måndag - en ny vecka som väntar på oss.

Att göra det bästa av!

Min vecka kommer att vara full av arbete.

Det är gott.....

En gammal dam  jag pratade med i veckan som gick sa:" inte är det så bra nu när en är gammal och inget orskar - som bäst var det när det var fullt av arbete från morgon till kväll."


Och så är det nog.

Det är då vi känner att vi behövs.

Och att behövas - ja det är nog ett av våra viktigaste behov.


Henrik kan fira med en tårta idag för han har namnsdag.

Jag grattar så hjärtligt   


Idag är det -2 grader och det sägs att det ska bli en grå dag.

Ingen snö har vi här i min stad....så det kanske blir ganska mörkt.

Det är mysigt det också - då får vi tända ljus och stämningslampor.


Tror väl knappast det blir regn så länge det ligger på minussidan - men vill ändå ge dig denna kortdikt att njuta av i början av veckan


Det går ett träd omkring i regnet

Skyndar förbi oss i det skvalande grå.

Det har ett ärende.

Det hämtar liv ur regnet som en koltrast i en fruktträdgård

Tomas Tranströmmer


Ha en härlig vecka kära läsare!





Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards