Alla inlägg den 22 januari 2015

Av Kaela - 22 januari 2015 22:18

 



Sen kväll hem efter arbetsdagen och sen middag.

Helst hade jag gått isäng då.

Men så kom jag ihåg serien om "hjärtebarnen"


Om de svåra dagarna för föräldrarna runt operation av deras älskade barn som fötts med hjärtfel.

Jag har suttit fullständigt trollbunden av läkarnas skicklighet.

Men framför allt av deras engagemang.

Jag undrar om inte just detta engagemang i barnen och deras föräldrar är den viktigaste orsaken till att de bli så skickliga hjärt-kirurger för små hjärtan.


Önskar dig en God Natt!

Och vila inför det engagemang som DU har i det jobb du går till i morgon bitti!

Av Kaela - 22 januari 2015 18:07

Finns det någon som vill köpa en etta i Norrköping?


Vi flyttar snart ifrån våran.


En underbar liten etta i en trygg bostadsrättsförening med stort grönområde utanför - men mitt i stan


Här kan du kolla

Av Kaela - 22 januari 2015 18:02

 



Det finns de som säger att kärleken har färg.
Andra att det är en känsla.
Olika människor har olika bilder av kärleken.

Kärleken finns överallt.
I människor, i växter, i luften, i vattnet, i djuren,
ja allt som finns på jorden och universum.
I det synliga och i det  osynliga. 


Många ser kärleken som något som kommer utifrån.
Det är därför många tar till saker när de
känner sig oälskade och ledsna.
Sötsaker, sprit eller mat.


Jag skulle vilja tala om för dig
att det är du som är kärleken.

Kärleken finns inom dig.
Låt kärleken komma ut
och du får tillbaka den många gånger om.

Det är som när man kastar en boll mot en vägg.
Den studsar tillbaka.
Skillnaden mellan bollen och kärleken
är att kärleken studsar många, många gånger
för varje gång du kastar ut den.

 

Det är som när man kastar en sten i vatten:
Det bildas ringar på vattnet
och sprider sig utåt och sedan tillbaks inåt.
Det är vad kärlek är för mig

Av Kaela - 22 januari 2015 16:31

 


Det är så härligt att se en frivillig få precis rätt uppdrag.

Där de trivs och genom det verkligen gör skillnad för sina medmänniskor.


Som Inger som vår lokaltidning berättar om här

Av Kaela - 22 januari 2015 06:16



 

Nu har vi snö- det täcker marken riktigt ordentligt.

Och det är i varje fall under nollan även om det bara är - 1.

Så kanske ligger snön idag i alla fall.


En liten unge i förskoleklass som jag träffade igår när det snöade hoppas att det ska få vara snö över sportlovet.

Drygt två veckor dit - men kanske har hon en möjlighet att få sin önskan uppfylld!


Världen blir definitivt vackrare när den är snöklädd den här årstiden.

Och blir det inte mera och ligger på ett par minus så kan det ju bli lite känsla av vinter.


Vincent och Viktor får en liten blomma   

Ni har namnsdag idag!

Grattis!


Dagen är ännu mycket ung.

Och ingen av oss vet vad den kommer att innehålla.

Vad vi kommer att möta.


Men oavsett vad vi möter - jag önskar dig och mig att våga vara den vi är i alla lägen idag!

Och att vi ger dem vi möter samma rätt.

Då kommer dagen att bli en bra dag!





Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards