Alla inlägg den 23 januari 2015

Av Kaela - 23 januari 2015 18:12

 



Tankar efter  min dags alla härliga möten.....


Den jag möter är en del av mig själv.

Vi hör ju alla ihop - på något sätt.

Jag måste respektera mig själv för att kunna respektera den som sitter mitt emot mig


Det går inte att välja till eller bort  och säga att ”hon eller han har inget med mig att gör”.

Vi angår alla varandra.




Av Kaela - 23 januari 2015 06:26

 



Vaknar med en känsla av att jag har försovit mig.

Men så illa var det inte.

När jag inser det blir jag lättad och tacksam för ytterligare en ny dag.


Ute är det ännu helt mörkt men jag hör att det är flera som är vakna i huset och spårvagnar och bilar som kör förbi låter mig inse att mångas dag har kommit en bit längre än min.


Det är fredag och sista arbetsdagen i veckan för oss som inte arbetar helger.


Och hur mycket jag än älskar mitt jobb känns det bra att se fram emot två lediga dagar.

Grattis till Frej och Freja som har namnsdag!   


Och grattis till oss alla som just har fått en helt ny dag.

En gåva att vårda.


Önskar oss alla en dag när vi får känna att vi verkligen är i vårt nu i möten eller ensamhet - hur vår dag än ser ut!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards