Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Kaela - 3 februari 2015 06:24


 



Vintern har kommit....

Inga massor med minusgrader men tillräckligt för att det ska bita i kinderna.

Snön som föll under helgen - eller kanske mest under natten till igår ligger kvar.

Och det blev inte halt eftersom snön tydligen hann före minusgraderna och gav ett täcke över den våta asfalten.

Skönt tycker jag - som halkat på en isfläck en gång och brutit ena handen.

Den högra förstås.

Detgav mig ett besvärligt liv i flera månader.

Ja, alla vet som gjort samma erfarenhet vid något tillfälle.


_4 grader är det idag.

Jag vet att det inte låter så mycket för dig som bor norrut.

Men efter en slaskvinter med mest tö så känns det ovant.


Just nu är vi inne i slutfasen av försälningen av den här lilla lägenheten som vi snart ska lämna.

Oavsett att den är liten är den just nu vårt hem.

Och det är en lite märklig känsla att det går runt folk i ens hem när man inte är där.

Mäklaren finns ju där förstås.

Dessutom gäller det att se till att alla personliga spår är borta.


Vet inte om jag tycker att det kanske gått lite för långt med detta pimpande....när en lägenhet eller hus ska säljas.

Men det gäller ju att skapa en stäming - en bra känsla.

Tydligen käper vi bostad mera på känsla än på fakta.

Det är egentligen lite intressant.


Disa och Hjördis har namnsdag idag och jag bugar och överräcker en   

Hoppas du som bär det namnet får en underbar dag!


Och att du som inte gör det också får en fin tisdag!


Avslutar morgonpratet med några klooka ord vars upphovsman är okänd för mig.


"Glöm inte vilken skatt en vanlig dag är"

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards