Alla inlägg den 8 februari 2015

Av Kaela - 8 februari 2015 19:45

 




Hortensians knoppar bildas
i bister höst

och ljuset bor
nära

mörkrets hjärta

så vill jag tro
att det goda bor

mitt i
allt det svåra

att gemenskapen kan blomma
genom ensamhetens

bittra plåga

att heligheten bor
i det ofullkomliga

att
helheten
går att finna

i det som splittrats.....



Kaela



Av Kaela - 8 februari 2015 17:53


  




Så ligger en helhelg bakom.

Med fyra av mina barn och fem av mina sex barnbarn.


Vi har pratat, ätit och ungarna har busat - som vanligt.

Vi var fjorton personer.

När hela familjen ses är vi 17 personer.


En av mina döttrar sa igår - ja du mamma- titta vad du har åstadkommit.

På vilket jag svarade att jag definitivt inte åstadkommit det på egen hand!


Halt är det ute var man än ska gå.

Det är stort minus om man vill gå ut och njuta av solen som faktiskt värmer nu.

Igår och idag visserligen med den hårda kalla vinden som rival.

Men det är ett löfte....om dagar som kommer.


Idag är det den 8 februari och Bert och Berta har namnsdag - grattis till er!   


Min lillasyster fyller år och kanske DU också - grattis till dagens födelsedagsbarn önskar jag förstås!   


Hela dagen har gått till att avsluta umgänget med äldste sonen med familj och resan hem.

Men ett vist ord att fundera på måste jag ju i alla fall skicka med dessa spridda tankar.


"Humorn är Guds leende på jorden"

Hasse  Zetterström


Av Kaela - 8 februari 2015 17:51

Gå in på Izabellas blogg - du som tycker att det är kul med tävlingar!


http://isabellap.forme.se/2015/februari/tavling-stylingagentense-varde-500-kr.html

Av Kaela - 8 februari 2015 15:35

Hemma ugen och allt har gått bra. Kärran lämnad på Pelikan Selfstorage och söndagsmiddagen intas bredvid- på Pizza Hut

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards