Direktlänk till inlägg 14 februari 2015

Sol på Alla hjärtans dag!

Av Kaela - 14 februari 2015 10:10

 


En riktig vårvinterdag är det ute.

Solen får den lilla snö som ligger kvar att gnistra och det droppar här och där.

Rännilar av smältvatten rör sig nerför backen ute på gården.

En sån där riktig drömdag med andra ord.


Nu sov jag faktiskt nästan två timmar längre än vad jag gör på vardagar.

Nu är jag pigg och riktigt på inför dagen.


Det blir möbelaffärerna som får besök av oss idag också.

Besöket i lägenheten vi ska bo i häromdagen visade att köksbordet kan vi bara drömma om att få in.

Kanske får vi in det, men då blir det bara bord och stolar.

Stolarna är ju karmstolar och skulle se jättelika ut i det lilla köket.

Få se vad som finns.

Litet som ändå kan bli stort är ju drömmen.


Det är klart att det är Valentin som har namnsdag idag på Alla hjärtans dag!

Jag säger grattis     


Jo - Valentin levde i Rom på 200-talet.
Kejsaren i Rom hade förbjudit unga par att gifta sig eftersom han istället ville ha de unga männen i sin armé.
Valentin trotsade kejsaren och vigde i hemlighet folk i sin kyrka.
Biskopen upptäcktes dock, fångades och sattes i fängelse.
Innan Valentin halshöggs för sitt trots lär han dock ha blivit häftigt förälskad i fångvaktarens dotter och enligt den här legenden så var det Valentin själv som skickade det första Valentinkortet genom att lyckas smuggla ut ett brev till sin älskade undertecknat "från din Valentin".


Alltså finns det också en anledning till de Valentinkort vi skickar till varandra.


Idag - ptrecis som alla dagar - gäller det att vi talar om för alla vi älskar att vi gör det!

Hur mycket de betyder för oss!


Ta hand om DIN Valentindag!





 
 
natalia

natalia

14 februari 2015 13:02

Var gärna med i min tävling där du kan vinna ett "I Love Boobs" armband (bröstcancerfonden)! :) Förlåt om du inte gillar sånna kommentarer o om du redan fått denna infon. Kram <3

http://nouw.com/nataliatrojan

Kaela

14 februari 2015 16:49

Vad söt du är som bjuder in mig. Jag är bara så dålig på tävlingar.
Söt är du också upptäckte jag när jag gjorde en snabb visit på din blogg.
Allt gott till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards