Direktlänk till inlägg 6 mars 2015

En ny dag på jorden - och vi får vara med!

Av Kaela - 6 mars 2015 06:19

 



Fredag morgon i det nya hemmet.

Det börjar långsamt ta form.

Hann inte ens in igår om jag minns rätt.



I Rom var fredagen Venus dag, Venus representerade kvinnan.

I Sverige döptes fredagen i stället efter gudinnan Frigg.

Fredagen har länge setts som en lyckodag.


Det är nog också vad många förknippar med fredagar - slutet på arbetsveckan - en helgs vila och avkoppling

Och oavsett om vi gillar - eller till och med älskar vårt jobb - så behöver ju både kropp och själ vila och avkoppling.


Ikväll dyker de små ljuvliga barnbarnen Linnea och Alfons med föräldrar upp.

De är nyfikna på var och hur föräldrarna bor.

Jag ser fram emot att träffa dem!


Igår var det en riktig vårdag.
Nästan svårt att koncentrera sig på jobbet tyckte jag.

Solen värmde genom fönstret och jag längtade ut!

Säkert många med mig som gjorde det!


Grattis säger jag till Ebba och Ebbe som gar namnsdag idag   


Och givetvis till dig som fyller år   


Hoppas ni får många flera grattis idag!


Önskar oss alla en fin fredag med glädje och tacksamhet över att vi är människor på jorden idag!

Även om jorden innehåller mycket nöd, våld och ondska - så finns det också så mycket godhet!

Låt oss vara rädda om den!




 
 
THE REVOLT

THE REVOLT

6 mars 2015 12:02

Älskar rubriken och fin bild!

Grattis till dem som har namnsdag då!^^

http://TheRevolt.blogg.se

Kaela

7 mars 2015 16:14

Jag gillar din blogg som jag gjorde det snabba besök tiden tillät just nu.
Men jag kommer igen - när tiden är vänlig mot mig så jag hinner.
Det där med olikfärgade sockar gillade jag riktigt, riktigt mycket!

Allt gott till dig:

 
Ingen bild

Sanna

7 mars 2015 14:28

Vilken vacker bild.
Samtidigt vill jag önska dig/er ett gott nytt boende.
DVS att ni ska trivas.
Hade jag kommit på besök hade jag kastat in lite mynt i olika valörer innan jag klev på.
Det är en gammal dansk (i alla fall från området min mormor kom från) tradition som talar om att jag önskar att ni alltid ska ha pengar till det som ni behöver.
kram

Kaela

7 mars 2015 16:12

Vilken härlig gammal sed Sanna!
Det finns en del såna.
Den där var riktigt fin.
Jag tror vi kommer att trivas här även om en del av vad vi har fortfarande är i packlårar.
I helgen är barnbarnen Alfons och Linnea och hälsar på så det blir inte så mycket upp-packat!

Kram!

 
Ingen bild

Sanna

7 mars 2015 18:31

Lådorna smiter inte!
Alltid bäst att välja människor - när andra valet handlar om saker.
Ha en fin helg
kram

Kaela

7 mars 2015 19:58

Nä de gör inte det.
Men barns barndom går försvinnande fort.
Och det är då deras ryggsäck ska packas.

Kram till dig också Sanna med en varm önskan om en fin lördagskväll och en skön söndag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards