Direktlänk till inlägg 13 mars 2015

Mässa Civilkurage

Av Kaela - 13 mars 2015 18:40

 




Precis hemkommen från Arbetets Museum där arbetsgruppen som jag ingår i har ställt allt i ordning för imorgon då Mässan Civilkurage börjar.

En mässa där civilsamhället - det vill säga en massa olika ideella organisationer som Frivilligcentralen, Brottsofferjouren, Byrån mot Diskriminering, Kvinnojouren med mera ska visa upp oss och ge allmänheten en möjlighet att veta vilka vi är och vad vi gör.

Halvåtta imorgon bitti ska jag vara tillbaka där.


Men först fredagskväll!

Mannen i mitt liv står i köket och fixar middag.

Vilken lyx att ha någon som fixar middag när man kommer hem jättetrött.


Om jag inte älskade mitt arbete skulle jag nog tycka att det blir lite för mycket av det ibland.

Det är många hela eller halva lördagar och söndagar som går åt - och många vardagskvällar.

Men det är ok när det är så kul att jobba.

Jag blir aldrig trött PÅ mitt jobb - men ibland blir jag riktigt ordentligt trött AV det!


Nu lite fredagskänsla innan lördagen.

God mat tillsammans med den bästa mannen i hela världen.





 
 
Metta

Metta

13 mars 2015 21:54

Hej! Fick en mailavisering att du lämnat en kommentar på min blogg. Tyvärr har jag varit mycket dålig på att skriva på bloggen och också att läsa andra kommentarer. Trevligt att höra ifrån dig. Hade maximal otur i december, då jag fick vattenläckage i min nya lägenhet och man måste byta parkettgolvet i ett sovrum, vardagsrum och 2/3 av köket. Det tog 6 veckor varav jag och Laban fick bo på hotell. Litet jobbigt och det tråkiga var att jag fick en besvärlig virus med slemhosta i början av januari och höll i sig i 8 veckor och har nu resulterat i att jag känner mig trött och orkeslös. Jag hoppas det ska kännas bättre snart när det blir vår och sommar. Som tur är har jag stickningen som ger mig litet lust. Det verkar som du har fullt program, men det måste vara skönt att ha ett jobb som du trivs med. Var också tacksam för att du har någon som fixar mat åt dig och framförallt att ha någon att dela din måltid med. Jag har börjat med ICAs matkasse Bistro för att "tvinga" mig att laga mat. Då får jag en kasse varannan vecka med alla ingredienser för tre middagar till två personer med matsedel och spännande recept. Det fungerar bra för mig då det är rikligt tilltaget och räcker till ca 10 måltider för mig. Jag har inte direkt svårt för ensamheten och jag har många vänner, men saknaden är stor och det är tur att jag har Laban som sällskap.
Det vore trevligt att träffas. Jag kanske tar en promenad till Arbetets muséum i morgon.
Ha det bra😘 kram 💕 /Metta

http://mettasblogg.blogspot.se

Kaela

14 mars 2015 06:06

Men oj Metta, så tråkigt att du haft sån otur!
En vattenläcka är ju otroligt jobbigt.
Och att bo på hotell när man vill fixa i sitt nya det är ju jättetråkigt.
Jag förstår att saknaden är står.
Jag kan inte fullt ut förstå det - men jag behöver bara låta tanken stanna vid att det inte skulle finnas någon att byta de vardagliga tankarna och orden med för att ana tomheten.
Just att äta ensam blir kanske en av de riktigt svåra sakerna har jag förstått.
Jag är glad att du har Laban.
Och förstår att han är otroligt viktig för dig.
Vore jätteroligt om du kom till Arbetets Museum.
Att få ge dig en kram i verkliga livet!
Så finns det ju en hel del att se också!
Kram/Michaela

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards