Alla inlägg den 21 mars 2015

Av Kaela - 21 mars 2015 22:53

 



Så går en dag än från vårt liv.....ord som lätt kommer upp i tanken när afton gått över i nattmörker.

Blev den här dagen det vi ville?

Eller blev den kanske ännu bättre än vi vågade hoppas?


Mörkret kommer till oss med uppmaningen att vila.
Och jag ska snart lyda den maningen.
Eftersom jag har en minst lika tuff arbetsvecka som kommer - som den var som gick.


Men en liten stund till vill jag sitta här i tystnaden och låta tankarna vandra...


När det blir dags för dig att låta mörkret åtlydas och krypa till sängs önskar jag dig en god natts sömn!


Ta med dig de visa orden här nedanför in i sömnen så tror jag det ger dig vackra drömmar.


Det intuitiva sinnet är en helig gåva
och det rationella sinnet en trogen tjänare.
Vi har ett samhälle som lovsjunger tjänaren
och har glömt bort gåvan.
Albert Einstein


Av Kaela - 21 mars 2015 17:49

 

Mannen i mitt liv lagar italienskt och för att få till den rätta känslan har han tagit på sig hatten han köpte på vår Rom-resa i somras.

Av Kaela - 21 mars 2015 07:32

 


Och när jag vaknade....var hela världen vit...

Men jag blev inte så glad för detta som den flicka som en gång sjöng en sång där den meningen ingick.


Sångens text har du här:


En morgon när vi vaknar är hela världen vit.
Och vi förstår att vintern har kommit hit.

Då går vi ut och rullar oss runt i mjuka snön.
Då far vi på vår kälke rätt ut mot sjön.

En snögubbe vi murar, han liknar mest ett troll.
Vi sätter dit som näsa - en bandyboll.

Sen bygger vi en lykta på gården till vårt hus.
Och tänder sen om kvällen ett litet ljus.


Det är minus 1 grad, men har slutat snöa.

Nu hoppas jag att detta blir en kort återvisit av vintern.

Och enligt SMHI lär det vara så.

Framåt tisdag ser det ut som om våren ska vara tillbaka.


Säga vad man vill om vädret.

Det är i varje fall demokratiskt.

Vi får alla dela det.


Oavsett vädret så är det lördag och jag har sovit en stund längre än vanligt, och mår riktigt bra.


Det är Bengt som har namnsdag idag - ett stort grattis till alla som bär det namnet!   


Och likaså förstås - till dig som fyller år!   


Visste du förresten att långt tillbaka i tiden var det vanligare att man firade namnsdag än att man firade sin födelsedag, då många inte visste säkert när de var födda.


Den första almanackan kom ut 1749.Och i och med det började namnsdagsfirandet.


Ett klokt citat att ta med dig in i dagen.

Tyvärr känner jag inte upphovsmannens namn.


"En av livets hemligheter är att kunna förvandla stötestenar till stenar att kliva på"








Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards