Alla inlägg den 30 mars 2015

Av Kaela - 30 mars 2015 17:35

 


Nu har jag skickat ut en massa mail.

Och om en liten stunds börjar en av den mest  spännande företeelserna här på mitt jobb.

Vi kallar det Erfarenhetsseminarium.

Då vana frivilliga möter nya och ovana och de får dela med sig av sin erfarenhet.


Oppsan--nu börjar de redan komma.

Ingen akademisk kvart här eller.





Av Kaela - 30 mars 2015 06:19

 




Ny morgon - ny vecka.

Påskveckan.

Det finns en särskild känsla över den.


På mitt arbete ska vi ha påskfest för våra härliga frivilliga på onsdag.

Så det blir mycket förberedelser idag och imorgon.

För att inte tala om onsdag, då hela lokalen ska möbleras om för att rymma alla anmälda.

Maten kommer Tjocka kocken med.

Stans bästa catering enligt mig.


Jag tror att det finns sidor av oss alla som aldrig riktigt får "komma ut ur garderoben för att vi inte vågar....kanske inte ens tror att vi har dessa sidor....

Låt oss göra den här veckan till en vecka när vi lever med alla sinnen öppna.

Både utåt och inåt.


En vecka då vi bejakar den vi är - och bejakar våra medmänniskor för vad de är.


Låt inte denna vecka som så många andra bara glida förbi.

Ta yag i dagarna och gör dem till något speciellt.

Idag har Holger och Holmfrid namnsdag - jag gratulerar   


Ett stort grattis    även till dig som fyller år idag!


Ät mycket tåeta och ha det fint både namnsdagsfirare och födelsedagsfirare!


Ett citat av Bertrand Russel att ta med oss in i denna nya dag.


"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards