Alla inlägg den 3 maj 2015

Av Kaela - 3 maj 2015 22:15

 



Dags att säga godnatt!


Imorgon startar en ny intensiv arbetsvecka.


Jag är innerligt glad och tacksam för den här helgen.

Den har verkligen styrkt mig.

Hoppas du har haft en helg full av betydelse också!

Önskar DIG en God Natt med ett citat som jag tycker mycket om, även om jag inte är så säker på vem som sagt det - att jag vågar skriva ner namnet:


"Ett liv utan sorg är som en målning utan skuggor."

Av Kaela - 3 maj 2015 20:38


 


Jag är en person som älskar människor.

De allra flesta.

Men - det finns en typ av människa som jag har problem med att älska.

Och det är dessa som manipulerar andra människor.

Använder sig av olika metoder för att få andra människor  dit de vill.

Manipulation.


Hörde någon säga härom dagen att vi har så mycket av manipulerande, känslomässigt och mentalt våld varje dag, ofta sker det på våra  arbetsplatser.

Ja att det faktiskt är så mycket att om det vore fysiskt våld skulle väggarna vara fläckiga av blod!


Det skrämde mig - och fick mig att fundera.


Är det verkligen så?


Och ja, tyvärr tror jag det ligger en hel del sanning i det!


Men hur skyddar vi oss mot att bli manipulerade?


Det är viktigt att inse att det inte lönar sig att förklara för den manipulativa personen hur dåligt man mår och hur kränkt man blir av beteendet.

De fattar bara ibland vad de gör.

Alltför ofta inte alls.


Har man upptäckt att man är utsatt för manipulation tror jag det bästa är att fly fältet.

 Man kommer aldrig att lyckas övermanipulera en skicklig manipulatör. 

Tråkigt nog tror jag det är så.

Vore intressant att höra vad ni som läser detta tror.





Av Kaela - 3 maj 2015 18:43

Hemma igen i egen soffa-

med en varm brasa som värmer.

Tyvärr är vår kamin så ny (liksom lägenheten i övrigt) att det blir en viss konstig doft från kaminen när vi eldar.

Men enda sättet att få bort det är att elda mera - så det är bara att hålla ut!



 

Av Kaela - 3 maj 2015 13:51

Avslutar Stockholmshelgen med en mostalgisk fika i Vasaparken. Här sprang minabarn som små en gång för en evighet sedan- när de var små- och vi bodde i Stockholm!

Av Kaela - 3 maj 2015 08:37

solen kommer och går här i Vasastan. Ännu är rullgardinerna neddragna i de flesta fönster. Så tyst så tyst i denna stad som brukar låta så mycket! Idag har Jane och John namnsdag, det är söndagen tredje maj! Grattis säger jag till namnsdagsbarnen?. Och ett varmt grattis till dig som fyller år idag!! ? Ha en härlig fixardag med dem som är betydelsefulla för dig! Och givetvis måste vi ha ett citat med oss ut i dagen. Jag har ju inte mina citatanteckningsböcker med mig så nu får det bli ur minnet: -"Det är den som går vilse som finner de nya vägarna" Tyvärr minns jag inte tänkarens namn!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards