Direktlänk till inlägg 22 maj 2015

Att se bakåt och kunna säga: Jag har haft ett bra liv....

Av Kaela - 22 maj 2015 18:35

 




Du är unik det finns ingen som är som du, visst finns det kanske likheter men  - precis som du är absolut ingen annan!

Men trots att vi alla är unika så har vi alla ungefär samma behov av ett liv i harmoni och kanske lycka (om man nu vågar använda ett så starkt ord.


Någon har sagt att lycka är bra hälsa och dåligt minne.

Det ligger något i detta tillspetsade sätt att sammanfatta vad hamoni och lycka därför att det kan bli så att även om man faktiskt haft mångaglada upplevelser i livet så minns man kanske bara de mest dystra, hemskaste eller de mest förnedrande.



Jag satt hos en gammal kvinna  förra veckan som vet att hennes vandring på jorden närmar sig sitt slut.

Hon har lärt sig förstod jag - att minnas de lyckliga stunderna bara -

Det var sån frid och ro inne i hennes rum.

Jag hade velat stanna där istället för att återvända till det brusande livet utanför.

När jag till sist måste gå och gav henne en varsam kram som troligen blir den sista jag har får ge henne sa hon: "Jag har haft ett väldigt fint liv och jag skulle inte vilja byta ut en enda dag om jag fick leva om mitt liv igen."


Tårögd men tacksam lämnade jag henne.

Att ha fått lära känna henne- om än bara lite är en gåva.

Jag vill sluta som hon - kunna säga att mitt liv har varit fint och att jag inte vill byta bort en enda dag.


Jag råkar veta att hennes liv verkligen inte varit en vandring över soliga ängar.

Hon har haft flera svårigheter än de flesta.

Det var hon som en gång lärde mig att svårigheter och problem har ett ärende till oss.

Hon hade verkligen lärt sig att samla ljuset och minnas allt med glädje.


Och hon har satt spår - i mitt hjärta- och i många andras...spår som ska ges vidare....och delas...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards