Alla inlägg den 10 juni 2015

Av Kaela - 10 juni 2015 06:14

 




"Vi måste bara äga ett utanför, ett hav, en utsikt,
ha något annat, något bortom...."


Så lyder några ord i en av Olle Svenssons dikter.


Härom dagen "snavade " jag över den dikten och när jag gick vidare bar jag de här orden med mig....

"Vi måste bara äga ett utanför.....något bortom....

Är inte nuet och just där vi befinner oss nog?

Brukar jag inte "predika" om det viktiga nuet för både mig själv och andra?


Jo så sant!


Men för att verkligen kunna vara i nuet tror jag vi måste ha ett bortom...ett utanför...


I dag är dagen som jag avslutar med att känna mig hemma i mitt nu - sommaren är så grön som bara juni kan vara.

All längtan genom en lång vinter har fått sitt svar.


Och ändå-någonstans i mig finns ett utanför - ett bortom....


Även när vi är mitt i det allra ljuvligaste svaret på vår längtan bor det ett bortom och en blick mot utanför i vårt inre -


Önskar DIG en dag full av närvaro - men också en dag när du kan lyfta blicken - till ditt "bortom"

Låt oss ta med ett citat ut i den dag som vi just nu står på tröskeln till:


"När vi låter vårt eget ljus skina ger vi omedvetet tillåtelse till andra att göra det samma. När vi blir fria från vår egen rädsla kommer vi med vår närvaro att befria andra."
Marianne Williamson


Av Kaela - 10 juni 2015 06:06




Svante och Boris - ni har namnsdag ideg - onsdagen 10 juni! Grattis!  



Grattis även till dig som har födelsedag idag!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards