Alla inlägg den 14 juni 2015

Av Kaela - 14 juni 2015 17:50

I

 


bland gör jag besök i andra ideella föreningar.

För en tid sedan gjorde jag det - i en annan stad.


Där fanns en "tavla" i hallen som hade en del visa uppmaningar.


Delar dem här med dig!


*Tro på kärleken. Den kan aldrig skada dig, bara lyfta dig!


*Lev här och nu.Fokusera på det ögonblick du befinner dig i. Det är vägen till frid!


*Släpp taget om oförätter du utsatts för. Så öppnas nya dörrar till visheten för dig!


*Låt ditt inre ljus lysa. Då hittar du vägen - och kan vägleda andra!


*Jorden är till låns - ingen äger jorden. Vi lånar den under tiden vi bor här. Vi är därför skyldiga att visa den respekt och aktning. Det illa vi gör mot jorden gör vi också mot oss själva.



Av Kaela - 14 juni 2015 13:11


 


Genade häromdagen över en kyrkogård.

Såg en kvinna sitta vid en grav och tala till den grå stenen.

Jag hörde inte det hon sa, men jag tänkte mig att det säkert var uppskattande ord till den som inte längre finns.


Bilden drog fram minnesbilden från en begravning ag var på för ganska länge sedan.

Har nog sällan hört så många uppskattande ord som vid den kistan.

Eftersom jag kände personen som var död ganska väl visste jag att hon var väl värd varenda bokstav i orden.

Men jag visste också att hon sällan fått höra det från dem som var omkring henne.


Så viktigt att vi inte väntar med att tala om hur bra den person är som vi kanske tar för given.

Medan hon eller han kan höra och bli glad!


Visst är det vackert med fina ord på en begravning - och en tröst för oss som ännu kan höra att få veta att även andra uppskattat den person vi sörjer.

Den som sagt den till personen kan även säga de goda orden om densamme!





Av Kaela - 14 juni 2015 10:39

 




Vad har det medfört i ditt liv att vinna så mycket pengar- har det löst dina problem? frågade journalisten den man som alltid varit fattig men nu vunnit en avsevärd summa pengar.


"Andra bekymmer" svarade mannen.

Av Kaela - 14 juni 2015 09:38


 


Kärleken beseglas medan
ett litet rådjurskid
härute på ängen
reser sig på skälvande ben


Må denna korta stund
av hela det långa livet
skänka ljus till era sinnen
 

Må er kärlek skörda frukter
solmogna, sommarvarma
ska de falla i er famn


Må vida vita vingar
vaka över era dagar
och vågorna bli stilla
när dagen blir till natt


Må ni finna broar
som kan bära er
så det ni ger varandra
blir starkare än ord


Kaela

Av Kaela - 14 juni 2015 08:21


 



Kunde inte låta bli att ta en kort promenad i vår park för att känna på regnet.

Ett stilla men ganska tätt sommarregn.

Visst blev jag lite våt- men det var det värt att höra hur regnet viskade och  känna den nytvättade  känslan som bor i luften just vid ett stilla regn utan blåst.


Det sägs att våra kroppar läker och våra sinnen kopplar av lättare till ljudet av rinnande eller skvalande vatten, och att sinnet kopplar av vid det ljudet det vet jag.

Om kroppen kan läka - ja varför inte.


När det regnar visar träden sin färg, det sprakar och glänser.

Jag gick där bland träden -  förundrad och lycklig.och tänkte:det här är glädje på hög nivå!


Ofta hör man någon säga när det regnar: Efter regn kommer solsken.
Och det är sant.

Men låt oss inte glömma glädjen och ron som bor i regnet!


Så att vi kan välkomna också en regndag med öppen famn.


En regndag är lite grand av naturens städdag!

Det blir rent och fint i naturen och dammet lägger sig.

Men det är faktiskt - eller kan vara, om vi vill - en städdag för vårt inre.


Jag önskar DIG en underbar söndag - med regn eller solsken - vi behöver båda delarna.


Ta med dig citatet här nedanför när du rar vidare in i din dag:


När det regnar - titta upp och inte ner.
Utan regn skulle det inte finnas någon regnbåge

Gilbert Chesterton

Av Kaela - 14 juni 2015 08:16





Idag är det söndagen 14 juni och Håkan och Hakon har namnsdag! Stort grattis på er dag!  


Du som fyler år idag - grattis och ett gott nytt levnadsår till dig!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards