Alla inlägg under juli 2015

Av Kaela - 24 juli 2015 23:35

 



Att älska och att bli älskad är kärnan i livet.

Det finns i princip inget som kan kallas liv utanför detta.

Inte nödvändigtvis i ett parförhållande.

Kärleken har många ansikten och alla är lika vackra!


Önskar DIG en god natt med skön sömn och vackra drömmar!



"Kärleken skulle inte ha förklarats gudomlig om den inte ofta hade uträttat underverk."


Abbé Prevcot

Av Kaela - 24 juli 2015 20:15



Idag har jag jobbat några timmar igen.

Semesterjobbat brukar jag kalla det.

Men att vara tjänsteman inom ideella sektorn innebär nog i de allra flesta fall att man får vara beredd på en hel del ideella insatser också.


Det är inte utan att det känns lite ovant att jobba när an gör det en eftermiddag eller en förmiddag i veckan.

Det är inte så många mejl som kommker in.

Men fakturor ramlar in och måste skannas och skickas till vår betaltjänst.

Och ett och annat telefonsamtal blir det.

För att inte tala om vattningen av våra blommor-

9Liter vatten gick det åt idag.

Varöör jag vet hur mycket beror på att jag både hemma och på jobbet gör som min mamma gjorde.

Vatten får stå i gamla läskflaskor.

Så att det hinner bli av med en del och swå att det är rumsvarmt.

Det tycks om blommorna gillar detta!



  •  

Av Kaela - 24 juli 2015 09:18

 


Jag lyssnade med ett halvt öra till samtalen i det andra rummet på mitt arbete för en tid sedan.

När jag plötsligt hör någon säga: "Där hittade jag en glänta att återvända till".

"Glänta" - vilket underbart ord - och vilken skön företeelse.

Jag tror att vi alla behöver hitta gläntor i livet.

Där det öppnar sig och sikten blir längre.


Idag skiner solen så underbart vackert och lockar mig ut.

Eftersom det aviseras  mängder med regn i helgen är det ju klokt att leta upp en glänta idag.

Att vila i.

Att se sikten klarna i det virrvarr vi kallar livet.


Hoppas DU också hittar en glänta idag!
Där du får hämta ny vision och nya krafter.


Ta gärna med dig dagens citat då du lämnar: 


"Ta dig tid att njuta av stigen du vandrar på
och uppskatta stället du befinner dig på
Härifrån är allt möjligt"

Kevin Hall

Av Kaela - 24 juli 2015 08:17

    



Igårkväll just när vi var på väg isäng ropade min man på mig från köket och sa: "Kom och titta"

På himlen över grannhusen på andra sidan Promenaden såg det ut som om någon hade virkat en lång och fgantastiskt vacker brodyr av ljus.

Likt den spets man förr virkade till lakan och dukar.

Vi fotade allt vad vi hann med- men tyvärr visar inte bilden det fantastiskt vackra spetsmönstret.

Kanske norrsken - det är ju något som har att göra med stormar på solen.

Vi vet inte.

Är det någon som vet - eller som kanske till och med såg det?

Berätta i så fall!



Av Kaela - 24 juli 2015 08:13


 

Idag är det fredagen 24 juli och Kristina och Kerstin har namnsdag!


Jag gratulerar!


Stort grattis också till dagens födelsedagsbarn!


Njut a er dag - både namnsdagsbarn och födelsedagsbarn!

Av Kaela - 23 juli 2015 23:45

 



Suttit klistad vid en amerikansk film från 1995 på någon av betalkanalerna.

(Kanal 8 tror jag)

"Oskuld"

En underbar film om moraliska och etiska dilemman och vårt ansvar för varandra.

Den kommer jag att bära med mig ett tag....


Nu är det dags att sova.

För mig i varje fall.

Du som ännu vandrar runt på nätet - DIG önskar jag godnatt och skäna drömmar.


Och ger dig ett citat att ta med på din fortsatta vandring:


" På de platser du varit har du lämnat något kvar av dig själv - och tagit med dig något därifrån som gjort dig till den du är."

Nick Newman



Av Kaela - 23 juli 2015 17:49

 



Under avdelningen Värdelöst Vetande kan jag berätta att någon har räknat ut vilket land i Europa som använder mest toapapper (!)På första plats med i genomsnitt 8,5kg/person kommer . . . Sverige!

Vilka slutsatser kan man nu dra av det....plats för ett smile

Av Kaela - 23 juli 2015 13:27


 

Bilden hämtad här

m du ställdes i den situationen att din bästa vän var en ensam mamma med fyra döttrar-

Och att denna mamma dör i cancer.

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om och adoptera de fyra barnen?

Det gjorde i varje fall Laura Ruffino i New York!


En vänskap som visar sig vara just vad vänskap ska:
Den löper linan ut.


Läs mera i Aftonbladet

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards