Alla inlägg den 3 augusti 2015

Av Kaela - 3 augusti 2015 19:00

 


Att bli gammal kan kännas svårt nog.

Drabbas man dessutom av en demenssjukdom då blir det ofta som en gammal kvinna smed en demenssjukdoma till mig medan hon hårt höll min hand....jag är genomskinlig.....vet du om att jag är genomskinlig..

Jag tror mycket få beskrivit det så bra som Kent Andersson gjort i denna dikt som jag faktiskt tror heter just "Att bli sedd"




Plötsligt blir det tyst
främmande och kallt alla samtal dör
och du står ensam mitt i allt
som om du inte syntes
som om du fryst till is
du lever utan nånting att lämna som bevis

genomskinliga hjärta
genomskinliga jag
världen fladdrar förbi mig
som ljuset fladdrar i drag
blind kan man leva och ensam
vilsen och vilseledd
men värre än att inte se
är detta att inte bli sedd

Se mig lite grand
bara en sekund
livet som jag bär på
är ett koppel utan hund
jag älskar inte någon
om ingen älskar mig
det förefaller oklart
om jag lever eller ej

genomskinliga hjärta
genomskinliga jag
sänd en blick till mig någon
och gör mig synlig en dag
blind har jag fötts till livet
naken och oförberedd
men värre än att inte se
är detta att inte bli sedd

Möt mig som jag är
vänta inte mer
än det jag kan ge dig
och du själv är blind och ger
för länge kan man längta
för länge kan man stå
och drömma vid sin hållplats
och se sista bussen gå

genomskinliga hjärta
genomskinliga vi
skuggor rädda för mörkret
vi sakta försvinner i
blind kan du komma till mig
naken och oombedd
för värre än att inte se
är detta att inte bli sedd

Kent Andersson

Av Kaela - 3 augusti 2015 17:42

    




En superintensiv första jobbdag efter semestern.

Lite ovant - men ganska härligt.

Lite småprat med frivilliga och mottagare och personer som är hos oss genom en arbetsmarknadsmässig åtgärd har också dagen innehållit.


På tal om småprat!

Vad är det egentligen?
Och vad småpratar vi om?


Först och främst vill jag förstås säga att jag tycker småprat är något väldigt viktigt.

Det är ett sätt att bygga relationer.

I början av nästan allt – från vänskap, till relationer och karriärer – är det småprat.


Småprat blir aldrig djuplodande.

Det handlar oftast om...vad gör du...har du barn...vilken frissa går du till....

Ändå är det ett kitt som slapar broar för oss människor att ta oss över till varandra.


Så förakta inte småpratet - kanske är det ett av de viktigaste praten.


 


Av Kaela - 3 augusti 2015 06:15

 



Dagen välkomnar oss med sol idag!

Åtminstone på mina breddgrader.

Hoppas den skiner hos dig också!


Det är ganska faschinerande att se hur vackert allting blir som solstrålarna träffar.

Idag får vi ta vara på den livsenergi som bor i solljuset.

Andas in med alla sinnen - lyssna till fågelsången, låta ögat njuta av blommorna och solen smeka vårt skinn!


En härlig dag önskar jag DIG!


Ta med dig citatet ut i DIN måndag!


" Titta inte bara ner på dina fötter när du går
utan också på horisonten
så att du ser riktningen"


Dag Hammarskjöld

Av Kaela - 3 augusti 2015 06:09

 



Måndag 3 augisti är det idag och Tage har namnsdag!


Jag gratulerar varmt!


Stort grattis också till dig som har födelsedag idag!


Fira nu hela dagen - du som är dagens namnsdagsbarn - eller som fyller år!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards