Alla inlägg den 6 augusti 2015

Av Kaela - 6 augusti 2015 21:05


 

Bilden från SVT



Vilken otrolig tur.

Jag som trodde att jag somnade ifrån de två kinesiska tvillingarna varav en hamnade som adoptivbarn i Kalifornien och en i Norge, nära Bergen.

Nu har jag njutit av berättelsen för andra gången.

Den ger tankar.

Runt frågan om gener och miljö.

Dessa två flickor som inte ens förstår varandras språk har gester och miner och mycket annat gemensamt.

Jag hoppas verkligen det görs ett uppföljningsprogram så vi får veta hur det går fortsättningsvis för Mia och Alexandra.


Ikväll blir det tidigt i säng.

Också denna dag har varit överfull med möten och jobb och telefon.....


Jag önskar DIG en riktigt fin avslutning på torsdagen den 6 augusti - och en god natt!!


Och så ett citat!


"Mammor håller sina barn i handen för en tid - men i sina hjärtan för alltid"

Okänd tänkare


PS. Jag tror det gäller pappor också"!

Av Kaela - 6 augusti 2015 06:06

 



Första arbetsveckan efter semestern har varit bräddfylld på dagarna.

Även igårkväll somnade jag i soffan.

an när jag ville se det fantastiska TV-programmet om de två små kinesiska flickorna som hämtades för adoption av varsin familj - och visade sig vara tvillingar!

Ovan vid de tidiga morgnarna och det höga tempot.


Jag vill önska DIG en underbar dag!

Solen anas vid horisonten och enlist SMHI ska det bli riktigt varmt!

Gör något riktigt bra av denna dag - oavsett du jobbar eller har semester!


Morgonens citat:


"Det är stor lycka att veta att en annan människa behöver en!"


Okänd tänkare


Av Kaela - 6 augusti 2015 06:01

 

Idag är det torsdagen 6 augusti och Inez och Alfons har namnsdag!

Jag gratulerar.


Gratulerar också dig som har födelsedag idag!

Fira hela dagen nu kära namnsdagsbarn och födelsedagsbarn.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards