Alla inlägg den 7 augusti 2015

Av Kaela - 7 augusti 2015 22:42

 


Önskar DIG en riktigt undert god natt med fina drömmar!

Imorgon är en annan dag!


En helt ny dag!


Och så citatet!


"Vad många av oss mest av allt behöver är någon som får oss att göra vad vi kan."
Ralph Waldo Emerson

Av Kaela - 7 augusti 2015 20:43

J

 



ag som både har en svärmor och är en brukar ibland fråga mig varför den relationen är så svår.

För det är den utan tvekan.

Jag tror att man som svärdotter lätt upplever ett konkurrensförhållande till sin svärmor.

Hon har ju så länge varit första kvinnan i ens mans liv.


Jag älskar verkligen min svärmor.

Kanske därför jag har lite svårt att förstå varför det ska vara svårt.

En svärmor 'r ju den som skapat stor del av mannen i mitt liv.

Särskilt i mitt fall.
Eftersom hon efter den tidens sed var hemmafru.


Jag  känner mig älskad av genne också.

Men återigen - varför ska det vara svårt.

Kanske minns du den text jag satte in om hustrun som ville att hennes man skulle bjuda ut sin mamma på restaurang så att bara de två fick en stund för sig själva.


Jag önskar verkligen min man och min svärmor sådana stunder!

Av hela mitt hjärta.


Jag hör många svärmödrar som känner sig undanskuffade av sin svärdotter.
Mormor har första platsen.
Farmor får snällt ta det som bli över.


Hur har DU upplevt detta.
Kanske med att ha en svärmor eller vara en!

Berätta gärna!

Av Kaela - 7 augusti 2015 18:47

 



Första arbetsveckan tillända!

Underbart att jobba - men underbart kan faktiskt ge trötthet också.


Mycket tankar - om den här tillvaron som vi delar på samma jord

Och ändå får vi så olika omständigheter att klara av och att leva under.


Så många behov har strömmat emot mig...utan tvekan har vi varit oerhört saknade under juli när kansliet varit stängt.

Och telefonsvararen meddelat att vi finns på plats från 3 augusti igen.

Men detta var förhoppningsvis sistajulimånaden som vi tvingas stänga ner.

Från 1 september får jag en efterlängtad och välbehövlig kollega på Frivilligcentralen.


Nu ska vi snart äta middag  - på balkongen.

Trots en mulen sky.

Men det är ganska varmt ute så det kommer säkert att kännas bra.
Och medan vi äter får vi vila blickarna på de här drofiga pelargonerna som du ser på bilden.


Så får vi se om jag somnar i soffan ikväll.

Om inte -hörs vi kanske en gång till innan natten.





Av Kaela - 7 augusti 2015 16:10

 


Dotterdotter Pixie vid Sandhammaren. ) Skåne! Tillsammans med mamma och moster. Plåtad av moster och bilden e4genhändigt snodd  av mig av den fotograferande dottern.

Den här bilden gör till och med mig lite sugen på bad - och jag är verkligen en badkruka! 

Av Kaela - 7 augusti 2015 06:14

 


Jag undrar ibland varför fredagar hart en särskild glans.

Kanske är det för att vi går mot veckans ledighet.


Det är inte så att jag inte är påverkad av fredagskänslan.
Det är jag verkligen.


Veckan har gått lika fort som veckorna brukar göra när man jobbar!
Solen skiner och livet är gott!


Nu är det snart dags att rusa genom duschen och få i mig lite frukost....och så "kavla upp ärmarna"


Önskar DIG en fin fredag oavsett om du ska arbeta eller fortfarande har semester!

Var rädd om dig och möt dagen med ett leende så får du många leenden tillbaka!


Och så citatet:


"Nyckeln till succé är att se möjligheter där andra bara ser problem."
Olle Hedlund

Av Kaela - 7 augusti 2015 06:08


 

Idag - fredagen 7 augusti har Dennis och Denise namnsdag!


Stort grattis till er!

Stort grattis också till dig som har födelsedag idag!


Önskar er en särskilt härlig firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards