Alla inlägg den 10 augusti 2015

Av Kaela - 10 augusti 2015 22:00

 



Efter att juli tvekat på steget när det gällde att höja temperaturen så tog så augusti ett jättekliv in me4d den varma fantastiska svenska sommaren i famnen!

Absolut föresenad!

Men viktiga damer kommer ofta sent.


Entrén blir så mycket mera bejublad då!


Stackars alla de som tröttnat på att vänta och köpt en dyr biljett till något land med säkrare sommar.

Nu - när den är här och bara överöser oss med sol och ljus och värme.

Bara att tacka och ta emot.


Jag gläds med alla som har semester fortfarande.

Men även vi som jobbar får ju lite del av den nu och då!

Ingen blir utan när sommaren äntligen kommer.


Den svenska sommaren - efter så mycket regn är den dessutom klädd i absoluta högtidsstassen.


Njut!!!

 

 Jag ska snart stänga dörren ut till den härligt ljumma balkongen och krypa isäng.


Men först vill jag bara önska DIG en underbar kväll och en god natt!


Citatet kommer här:


"- Ge dig tid att njuta av småglädjorna lite oftare."


Kerstin Nilsson 




Av Kaela - 10 augusti 2015 08:29

 


Inte mitt blod
som rinner i dina ådror
men du är  mirakel


efterlängtat

välkommet


glöm aldrig det
för en enda sekund


Du växte inte under mitt hjärta
men i det....


Kaela


Av Kaela - 10 augusti 2015 06:21

 




En morgon har grytt - måndagmorgon!

Ett ord som vi inte gillar.

Varför har jag svårt att förstå!


Idag är en ny början -både ny morgon och ny vecka!


Önskar DIG en underbar ny vecka!

När du med glädje ser fram emot uppgifter eller vila.

Vad just DIN vecka innehåller!


Själv stupade jag tidigt isäng igårkväll.

Nöjd och glad men ordentligt trött efter en helg med nattsudd.
Men så blir det när man har bara få timmar på sig att möta en person som är viktig i ens liv.


Det gäller att vi tar oss tid att möta de människor som är viktiga för oss.
Vi får aldrig tid - om vi inte tar den.

Allt gott till DIG och DIN nya vecka!


Och så ett citat!


"I dag ska jag be om att få se allt som händer ur ett annat perspektiv."


Eva Forkelius 






Av Kaela - 10 augusti 2015 06:17


 



Idag - den 10 augusti har Lars namnsdag!

Grattis Lars på namnsdagen!


Grattis också till dig som har födelsedag idag!

Härlig firardag till er!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards