Alla inlägg den 11 augusti 2015

Av Kaela - 11 augusti 2015 22:15

 


Framåt sena eftermiddagen vågade sig solen fram en liten stund - och lockade mig och mannen i mitt liv till en biltur till havet, när vi slutat jobben och uträttat ärenden.

Vi har gått efter stranden och hört hur kluckandet mot strandstenarna fått en mjukare ton allt eftersom skymningen sänkte sig.


Nu är det läggdags och den lilagrå skymningen har övergått i midnattsblått mörker.

Augustis nätter har en särskild färg.

Som mycket mörkt blå sammet.
Vackert och nästan lite magiskt.


Nu vill jag bara önska DIG en god natt:
Sov gott och dröm dig glad!

Så förstås - ett citat:


"En ödmjuk människa inser att hon inte kan utvecklas utan att spegla sig i sina medmänniskor."
Ulf Hammar


 

Av Kaela - 11 augusti 2015 18:22


 


Blott en dag…. ett ögonblick i sänder...


Livet kan bara levas just nu.

Inte i framtiden och inte i de dagar som redan passerat.


Vilken tröst vad än som kommer på...


Visst är det en styrka och en tröst att få leva i just detta ögonblicket


Jag tror att vi alla har sjungit den psalmen en eller kanske många gånger.

Men vet vi att det finns en historia bakom hur den kom till?


 Lina Sandell hade läst i en engelsk tidning om ett gammalt väggur som plötsligt hade stannat.
Pendeln hade gått i strejk och ville inte svänga längre eftersom den hade börjat fundera över vad den egentligen höll på med. 
 
Pendeln frågade sig hur många gånger till den måste svänga den närmaste timmen.
86 400 gånger per dygn måste den svänga räknade pendeln ut...puh...
 
Urtavlan sa till pendeln: Det är tanken på hur mycket du måste svänga som gör dig trött, inte själva svängandet.
Ta en sväng i taget.
 
Något att tänka på eller hur....om vi tar en sväng i taget och inte i tanken alla de andra så blir även det tunga jobbet uthärdligt.

Av Kaela - 11 augusti 2015 07:58

 

Av Kaela - 11 augusti 2015 06:14

 



Ibland kan man nästan tro på spöken!

När jag precis slagit mig ner i lilla rummet framför datornoch satt på den, hör jag röster...lyssnar och inser att det är TV:n.

Tänker att min goa man klivit ur sängen en halvtimme tidigare än vanligt och satt på TV:N.

Men när jag ropar godmorgon får jag inget svar - och en titt in i sovrummet säger mig att han ännu sover gott!

Nu tror jag ju inte på spöken - mer än möjligtvis tekniska sådana.

Något måste ha samkopplat dator och TV!

Eller?


Genom fönstret ser jag att än så länge går dagen i grått.

Och så var det sagt från SMHI!
Väderleksprofeterna  lovade gråväder och kanske till och med regn idag på morgonen.


Sol eller regn - dagen är ny- har aldrig grytt över jorden tidigare....

Fantastiskt att få en helt ny dag i famnen....

Önskar DIG en underbar dag....när du känner att du lever med alla dina sinnen!

Så citatet:


"Att handla skapar inte alltid lycka, men det finns ingen lycka utan handling"

Dante



Av Kaela - 11 augusti 2015 06:09

 


Grattis Susanne på namnsdagen 11 augusti!


Och grattis till dig som har födelsedag idag!


Ha en skön firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards