Alla inlägg den 13 augusti 2015

Av Kaela - 13 augusti 2015 21:02


 



Så fortsätter augustifesten i min stad med fyrverkerier på Saltängsbron.

Brukar vara trångt men vi går dit ändå - och trängs - för att se himlen explodera.

Augustifesten har pågått sedan 1985 så den brjar sätta sig som en riktig tradition.


När vi kommer hem är det nog bara en snabb-dusch och tandborstning jag orkar.

Därför tittar jag in nu och önskar DIG en fin fortsättning på torsdagskvällen - och en riktigt god natt!
Var rädd om dig!
Du vet väl att du är en V.I.P


Så citatet:


"Först genom kärleken förstår vi att en gnista av det gudomliga har tagit sin bostad i vårt väsen."

Yves de Constantin

Av Kaela - 13 augusti 2015 17:27

 




Efter ytterligare en superintensiv dag på jobbet hemma igen.

Faktiskt lite tidigare än vanligt.


Idag har jag mött en mycket vis liten 6-åring som var in och hälsade på, tillsammans med sin extramormor.

I vår lokal befann sig just då en gammal man som sitter i rullstol.

Han tittade en hel del på mannen och plötsligt sa han:

"Små människor, som en på min gård,  åker vagn och gamla gör också det."

Så är det ju.

Det är främst i början och i slutet av livet som vi har svårt att klara oss själva.


Livet är alltså lite som en cirkel.

Inte den där raksträckan med en och annan eventuell krok som vi lätt tänker oss.


Verkligen ingen rak linje med angivna stationer där man stiger av en stund, fyller på reskassan och så går allt vidare. Livet är verkligen mer en cirkel.

Från hjälplöshet till hjälplöshet.

Från nakenhet till nakenhet.

Vi föds och växer upp - och så åldras vi - tillbaka in i hjälplösheten!


Av någon anledning förde den lille filosofens ord Viktor Rydbergs strof ur dikten Tomten i mina tankar:


Står där så grå vid ladugårdsdörr,
 grå mot den vita driva,
 tittar, som många vintrar förr,
 upp emot månens skiva,
 tittar mot skogen, där gran och fur
 drar kring gården sin dunkla mur,
 grubblar, fast ej det lär båta,
 över en underlig gåta.  N Ä S T A   V E R S

.....

---
 
har han sett dem, far och son,
 ren genom många leder
 slumra som barn; men varifrån
 kommo de väl hit neder?
 Släkte följde på släkte snart,
 blomstrade, åldrades, gick - men vart?
 Gåtan, som icke låter
 gissa sig, kom så åter



Av Kaela - 13 augusti 2015 06:16

Min arbets  

Min arbetsplats




Solen speglar sig trånsjukt i de nya fönstren mitt emot.

Där bor ingen ännu - men snart!
Någon gång i oktober ska det vara inflyttningsklart för den sista inflyttningen i vårt nya hus som egentligen består av tre.


Det är alltid fantastiskt med en ny dag - men extra fantastiskt när solen skiner.
Den påverkar humöret direkt.

Extra glad för solen idag när jag är lite trött efter gårdagskvällens utsvävningar.

Det är inte ofta vi orkar göra något mitt i veckan.
Arbetsdagarna är långa och intensiva både på mitt jobb och på mannens.


När jag någon gång med långa mellanrum tycker att det är lite för mycket påminner jag mig om att det inte är någon självklarhet att ha ett jobb!

Möter ju dem som inte har det varje dag genom de personer i arbetsmarknadssatsningar som finns på mitt jobb.

De har det verkligen jobbigt och jag känner med dem.

Inget av det vi har är självklart!

Det är gåvor!


Låt oss ta emot den här dagens gåva med öppna händer.
För varje dag gömmer på gåvor.
Och vi får vara med och ge andra gåvor.
Ett leende - ett lyssnande öra - en öppen famn.....


Önskar DIG en dag när du verkligen får känna och uppleva gåvan som den nya dagen ger!


Och så citatet:



Av Kaela - 13 augusti 2015 06:14

 



Grattis Kaj på namnsdagen idag - 13 augusti!

Och stort grattis även till dig som firar födelsedag!

Önskar er en fin firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards