Alla inlägg den 16 augusti 2015

Av Kaela - 16 augusti 2015 22:15


 



Jag gick en promenad in i "vår" park   när vi kom hem i eftermiddags - och kom ut på en ganska plan plats med gräs.

Precis som de flesta dagar den här sommaren så blåser det också idag.

Jag tittade på grässtråna som nästan låg ner i vinden och tänkte: "Tänk hur späda och sköra de ser ut egentligen - och ändå går de inte av fastän vinden tar i ganska så rejält."


Har gräststråna något att lära mig?
Ja jag tror det!


Om vi böjer oss  motvinden när den tar i - så kan vi resa oss när stormen är över - oskadda....

Nu är det snart sen kväll - mörkret har fallit.
Det känns kallt när jag går ut på baqlkongen i min tunna blus som jag svettats i under dagen.
En förkänsla av höst....


Jag önskar DIG en god natt - och när den kommer - en strålande höst!


Och så citatet:



"Visa ord faller ofta till marken, men ett snällt ord kastas aldrig bort"
Okänd tänkare





Av Kaela - 16 augusti 2015 18:49

 





Vänd dig inte om

vägen går vidare nu

lyft din blick och se

vägen öppnar sig nu


de täta snåren glesnar

nya stigar banas

genom doften

av framtid

där orden

mjuknat


och du
inte längre
är rädd....


Kaela

Av Kaela - 16 augusti 2015 17:03

 

Pappa har famnen full av söta flickor.

Stella har roligt medan Ellen sover.


 

S¨h'r ser jag ut då jag är vaken!


Av Kaela - 16 augusti 2015 14:02

U Jag är fin jag också tycker Srella

Av Kaela - 16 augusti 2015 12:52

får jag presentera Ellen - 10dagar ung

Farfar och Ellen möts för första gången

Av Kaela - 16 augusti 2015 07:52

idag har Brynolf namnsdag! Gratulerar så varmt! Stort grattis även till dagens födelsedagsbarn! Ha en mnnesrik och ljuvlig firardag!

Av Kaela - 16 augusti 2015 07:46

En strålande morgon har grytt över Åkersberga! Det pirrar av förväntan i mig. Idag ska jag möta Ellen. Min lilla sondotter som är helt ny i världen. Hoppas DU har en härlig söndag att se fram emot!! Även en vanlig solig söndag är ju en de där fina överraskningarna livet stoppar i vår ficka! Önskar DIG av hjärtat en. meningsfull och härlig dag! Och så citatet: "Se bakåt i tacksamhet -ta emot ditt nu i glädje- se framåt med förväntan." Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards