Alla inlägg den 17 augusti 2015

Av Kaela - 17 augusti 2015 21:59

 



Kvällsmörkret står tätt utanför mitt fönster.

Jag är skakad av dagens händelser i kvarteret bredvid mitt jobb.


Men ska nog oavsett detta krypa isäng.


Jag önskar DIG en riktigt riktigt god natt!


Var rädd om dig!


Och så citatet:



"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"


Elbert Hubbard


Av Kaela - 17 augusti 2015 17:04



Just nu vet jag inte vad som hänt med Norrköping idag.

En man knivskadar som det verkar oprovocerat tre personer.

Två är allvarligt skadade.

I en av problemområdena har det detonerat någon slags handgranat.

I ett annat problemområde har insatsstyrkan slagit till....med helikoptrar och annat.


jag kommer att se mig över axeln och knäppa händerna innan jag går hem.



Av Kaela - 17 augusti 2015 14:43

 

Av Kaela - 17 augusti 2015 06:00

 


Verner och Valter - stort grattis idag- den 17 augustu på er namnsdag!


Stort grattis också till dig som firar födelsedag idag!

Ha en riktigt fin dag - med mycket tårta och presenter!

Av Kaela - 17 augusti 2015 05:57

 



Måndag - igen!


Är det ingen mer än jag som tycker att det går otroligt fort.

En vecka tycks försvinna på ett ögonblick.

Oavsett att det är mycket som händer....så rullar dagarna undan - liksom pärlorna på ett pärlband.


Så här i ottan kan man ju undra vad denna dagen ska innebära?
Kroppen är lite motvillig till tanken att det ligger en ny arbetsvecka framför.
Gäller att mata sinnet med positiva tankar.

Och inse - att bättre blir inte livet om man får tro Predikaren i Bibeln som sa: "När livet är som bäst är det möda och besvär.


Kanske är det så att det är just mitt i arbetet, i mödan, vi mår som allra bäst.
Vardag är inte så dumt!


Tar vi emot den nya dagen och den nya arbetsveckan med tacksamhet och glädje kommer den att blomma!


Önskar DIG en underbar måndag!!


Och så citatet:


"Vi måste leva i en attityd av tacksamhet. Det är nyckeln till ett liv av rikedom och lycka."
Sir John Templeton


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards