Alla inlägg den 18 augusti 2015

Av Kaela - 18 augusti 2015 20:24

 


Ikväll bara måste jag försöka komma isäng i tid.

Den tanken tänker jag ofta.

Nu och då blir det så, men inte så ofta som det borde bli med tanke på tidiga morgnar


Varför är det så tråkigt att lägga sig på kvällem?
Eller är jag ensam om att tycka så?


Tror inte det.

När nu sängen är så skön - då borde det locka oss.

Men inte....vi sitter ju nästan alla nästan alltid uppe ett litet tag för länge.

Eller kanske till och med ett långt tag!


Nu ska jag INTE göra så.
Full rullse på jobbet och superhosta efter semesterförkylningen.
Jag ska låta mitt kloka jag råda och krypa ner mellan laken bara jag ....kollat lite på nätet...tagit fram grejor till imorgon...snabbstädat badrummet...

Risk för att det blir något sånt.

Men jag planerar att komma isäng riktigt tidigt.


Så min kära vän - jag önskar DIG en riktigt fin avslutning på dagen och en god natt!


Här kommer förstås citatet också:


"Antingen så finner vi en väg eller så bygger vi en."
Okänd tänkare


Av Kaela - 18 augusti 2015 18:00

 



Verkliga vänner
omsluter
vårt liv

som skyddsänglar.


Flyttar
våra gränser

täpper igen
sprickorna
i våra
provisoriska
livsbyggen


De urholkar
och fyller

finns där
i hetta
och kyla

Smeker
som varma
modershänder


åldras med oss
och vi
med dem


Kaela


Av Kaela - 18 augusti 2015 09:15

 


Jag var tydligen trött i morse.

Glömde att gratta dagens födelsedagsbarn!


Förlåt - och ett varmt grattis till dagens födelsedagsfirare!

Av Kaela - 18 augusti 2015 06:18

 



Solen går sakta upp i öster och speglar sig trånsjukt i fönstren i mitt grannhus så det ser ut som ett mycket upplyst hus!

Det blir nog en försenad sommardag idag också.


En dag för möten - för varma tankar, ord och leenden!

Önskar DIG en dag som blir just så som DU vill ha den!


Och så citatet!


"Ett lyckligt äktenskap kräver att man förälskar sig många gånger och varje gång i samma person."

 Mignon McLaughlin

Av Kaela - 18 augusti 2015 06:14


 


Grattis Lena och Ellen som har namnsdag idag - den 18 augusti!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards