Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av Kaela - 22 augusti 2015 23:00

 


Du som älskar sommarvärmen och solen.

Se till att vara ute imorgon!

Hoppas du har tagit vara på den här dagen....

Enligt väderprofeterna väntar det svalare och gråare dagar vädermässigt i början av nästa vecka.


Själv har jag haft det underbart skönt på balkongen mellan lite pliktsysslor.

Och ikväll grillkväll med vänner.


Livet är alltid gott - men ibland är det guld!

Som en sådan här lördag!

När natten väntar önskar jag DIG godnatt!
En god sömn och vackra drömmar!

Här kommer det förstås ett citat också!


"Människan är närmast sig själv när hon uppnår allvaret hos ett lekande barn."

Charlie Chaplin

Av Kaela - 22 augusti 2015 12:59

 

Bilden från Googles



Biblioteket i Ramsberg skulle stängas.

Då tog helt enkelt byborna saken i egna händer.


De stegade in på biblioteket och plockade ut alla böcker för att sedan gömma dem på hemlig plats.


Läs mera

Av Kaela - 22 augusti 2015 09:09

 





Ibland kanske du tycker att jag talar alltför mycket om tacksamhet.

Säkert gör jag det.

Det beror på att jag sett i mitt eget liv vad insikten om att jag ska vara tacksam har gjort för mig.

Det har gjort mig till en människa som känner hur tacksamheten bär även i de stunderna när livet är vrångt emot mig.

Och det ger mig varje dag en stark bas av glädje att stå på.

Oavsett vad dagen innebär.


Det var lite tufft i början att lära sig att vara tacksam.
Jag levde då i en situation som kanske inte verkade så avundsvärd.


Ställd ensam med fem barn.
Fem barn som jag älskade och ville allt gott.
Men hur skulle ekonomin fungera - och hur skulle jag orka?
Då mötte jag en kvinna som aldrig fått de barn hon längtade efter.
"Hon sa till mig: Jag vet att du har en svår situation. Men glöm inte att vara tacksam över dina fantastiska ungar!
Jag skulle gärna byta med dig!"

Det öppnade mina ögon för hur rik jag var!
Så började tacksamheten över detta att ta herraväldet över tröttheten, oron och frågorna.

Allt förändrades.
Visst var jag trött efter långa arbetsdagar och lämningar och hämtningar av barn.
Men jag var tacksam - och jag var så innerligt glad för dessa fem små människor.
Tacksam över livet.
Över att få vara människa och gå på jorden!

Jag tränade hårt på tacksamhet för jag upplevde vad den gjorde för mig.
Skulle ibland vilja haft en påminnelse varje dag.

Och för dig som står där och tränar att känna tacksamhet finns det faktiskt en sådan påminnelse idag.
I form av en nyckelring.

Du vet hur ofta vi tar upp våra nycklar.
Här är länken till sidan där du kan köpa dig en.


Kanske har jag inte varit så här personlig tidigare.
Men det beror på att jag vill att du ska veta att det jag säger om tacksamhet inte bara är ord.


Här kommer morgonens citat:

"Motgången är ofta en förklädd vän.
Möt den med tacksamhet, för den ger dig styrka och klokskap."

Okänd tänkare 



Av Kaela - 22 augusti 2015 09:07


 


Henrietta och Henrika - varma grattis på er namnsdag idag den 22 augusti!


Stort grattis också till dig som har födelsedag!


Ta hand om er stora dag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards