Alla inlägg den 24 augusti 2015

Av Kaela - 24 augusti 2015 21:19

 



Det känns absolut lite vemodigt när mörkret har fallit redan klockan 21.00

Ungefär på samma sätt som när man nu en och annan dag sett hur vildgässen "övningsflugit"  - bildat små plocar och dragit förbi balkongen.

En aning om hösten mitt i solljuset.


Men det är lite skönt också.

Att tända levande ljus och låta lampor vara släckta.

Bara skuggorna från den fladdrande ljuslågan.


Nu har natten fallit därute - åtminstone mörkret - ochnatt ska jag göra här inne också.


Säger godnatt till DIG och önskar DIG ett bra avslut på dagen!

Imorgon är en ny dag!


Här kommer det ofrånkomliga citatet:


"Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora."

Okänd tänkare.

Av Kaela - 24 augusti 2015 19:22

 


Hela sommaren har hon väntat....Pixie-flickan - min lilla dotterdotter på att den "riktiga" skolan skulle börja.

Så undra på om hon såg lycklig ut när det var dags

Av Kaela - 24 augusti 2015 06:16

 


Det är måndag och en ny dag!

Jag ska möta dagens första person redan 7.30

En kvinna som vill bli frivillig hos oss!

Så härligt att möta människor som känner l'ängtan efter att göra en positiv skillnad i människors liv.

Jag ser fram emot mötet.


Lite senare idag ska jag vara med när en liten 5 åring möter sin extra-mormor för första gången.
Barnets mor och extramormor har redan mötts.

Och gillat varandra!
Och barn brukar faktiskt gilla de som deras föräldrar gillar!

Så jag tro helt säkert att innan dagen är slut ska jag få se en viktig nyfödd relation ta sin början.


Jag önskar DIG en underbar dag!
En dag när DU känner att livet är gott!


Och så citatet:


"Det är stor lycka att veta att en annan människa behöver en."

Bill Cosby

Av Kaela - 24 augusti 2015 06:11

 


Bartolomeus har namnsdag idag! Den 24 augisti!
Jag gratulerar!


Du som fyller år vill jag också gratulera.

Och önska namnsdagsbarn och födelsedagsbarn en härlig dag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards