Alla inlägg den 26 augusti 2015

Av Kaela - 26 augusti 2015 18:02

 




Möten mellan människor är viktigt!

Orden som sägs i mötet är viktiga!

Men kanske är det allra viktigaste den icke verbala kommunikationen.

Ögon som möts.

Händer som når varandra.

Leendet som möter ett leende.


Idag har min dag varit fullständigt fullproppad med möten.


Många tillfällen att öva mig på att vara just här och just nu - med just denna person.

Även om jag vet att jag snart ska möte en helt annan person.


Jag blir så otroligt glad när jag lyckas.
Det är ju först då jag förstår meningen med möten.


Ibland blir liksom mötet inte riktigt av.

Man står (eller sitter) och letar sig frma - men orden går utanför samtalspartnern. De landar aldrig!

Likadant kanske man själv möter den andres ord.


Vaje möte är livsviktigt!

Det kan vara just den här människan den här gången - som säger det jag ska bära med mig - länge!





Av Kaela - 26 augusti 2015 06:00

 



Idag - onsdagen 26 augusti - har Östen namnsdag!  Jag gratulerar!


Gratulerar också dig som firar födelsedag idag!


Gör en bra firardag alla namnsdagsbarn och födelsedagsbarn!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards